6// getrouwd stel

2.8K 69 0
                                    

Pov Brooklynn Marshall

Na een uur gebeld te hebben, hang ik op. Ik kijk rond en besluit even rond te snuffelen. Het is mooi, perfect eigenlijk. Ik had niet anders verwacht van Blaze. Hij is stinkend rijk en dat laat hij zeker zien. Ik ga met mijn hand langs een schilderij. Er hangen geen foto's in zijn penthouse, dat zegt veel over zijn persoonlijkheid.

Ik haal het mapje van de tafel en loop naar de bank. Ik begin met het door nemen van het contract. Veel dingen zijn me duidelijk, ik begrijp alleen het nut van deze deal niet. Wat haalt hij eruit? En wat haalt mijn vader hieruit? Ik zucht en sla het dicht als ik klaar ben met lezen. Ik zal het moeten ondertekenen omdat ik simpel weg gewoon geen keuze heb. Ik zucht.

Nog een uur tikt voorbij en ik verveel me ontzettend. Ik besluit Blaze's keuken maar eens te plunderen. Ik zoek wat ingrediënten bij elkaar en besluit koekjes te gaan bakken.

***
Ik haal de koekjes uit de oven en zet ze op het aanrecht. 'Het ruikt verbrand hier.' Blaze komt lachend de keuken in. 'Helemaal niet.' 'Was maar een grapje.' Hij pakt een koekje. 'Pas op, ze kunnen nog warm zijn.' mompel ik. Hij neemt een hap en begint te lachen. 'Ik moet het contract aanpassen, je moet elke week minimaal een keer deze koekjes bakken.' Ik glimlach. Mam's geheime recept. 'Ze zijn dus lekker? Als je het lief vraagt wil ik ze best voor je bakken.' zeg ik.

Dan besef ik me, dat we al een getrouwd stel lijken. Ik staar naar hem. Hij lijkt het zich ook even te beseffen. 'En heb je het contract al gelezen?' Ik knik. 'Ik tekenen het vanavond voor je. Ik heb trouwens toch niet echt een keuze.' Hij lacht. 'Geloof me, je hebt hier meer aan dan dat je thuis blijft.' Hij kijkt snel weg, alsof hij spijt lijkt te hebben van zijn woordkeuze. 'Hoe bedoel je dat?' 'Vergeet het Baby.' Ik kijk hem aan. 'Zo heet ik niet.' Boos kijk ik weg. 'Ik moet vanavond trouwens weg, ik heb een belangrijke afspraak die ik niet af kan zeggen.' mompel ik.

'Dan ga je, maar doe voorzichtig. De paparazzi, volgt je nu overal.' Ik knik en loop naar de woonkamer. Allerlei tassen liggen op een hoopje bij elkaar. Ik heb Maria alle nodige dingen in laten pakken, inclusief een werktas. 'Ik laat je brengen en ophalen. Het was geen vraag dus ik duld geen tegenspraak.' Ik kan hem nu al niet uitstaan. Als hij me aankijkt, rol ik met mijn ogen. Ik laat hem merken dat ik het er niet mee eens ben. 'Het maakt me niet uit wat je vindt, het gebeurd.' zegt hij voordat hij wegloopt.

Ik pak al zuchtend mijn tas en kleed me om. 'Klaar om te gaan? Je lift staat buiten. Geef me een belletje en ik zal de chauffeur opdracht geven om je weer op te halen. Veel succes met die belangrijke afspraak van je.' lacht hij, alsof hij weet waar ik naar toe ga. Ik glimlach, dat is het enige dat ik kan doen. Het is alsof mijn tong uit mijn mond gesneden is, alsof ik niet meer kan praten. Ik zucht en loop naar de lift.

Voordat de deuren sluiten, roept Blaze nog wat naar me, maar ik hoor het al niet meer. Ik druk het knopje voor de begaande grond in. Als ik uitstap staat er overal paparazzi. Gauw loop ik langs de flitsende camera's naar buiten, waar er een auto voor me klaar staat. Ik loop erop af en stap direct in. 'Waar kan ik u naar toe brengen miss Marshall.' zegt de chauffeur. Ik slik en geef de straatnaam door waar ik naar toe moet.

Als hij me afzet, zeg ik hem gedag en bedank ik hem. Ik loop versneld naar binnen aangezien ik al wat aan de te laten kant ben. 'Je bent te laat.' roept mijn baas. Ik knik. 'Sorry meneer.' Ik zucht. 'De tafel in de VIP lounge moet nog geserveerd worden. Laat dit niet nog een keer gebeuren want de volgende keer ben je ontslagen.' Ik knik en pak het dienblad van de bar. Ik loop met haast naar de VIP lounge.

Ik haal adem en stap dan naar binnen.

———————

Heyhoi,

Weer een nieuw hoofdstukkie. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! We zitten al bijna op de 500 reads super bedankt!

Liefs Ayella❤️

The deal (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu