14] Cikgu, Boleh Jadi Bodyguard Saya? 🦋

6K 261 1
                                    

Pada malamnya;

'' Kami dah bincang tadi, perkahwinan kamu berlangsung pada 16 June. '' - Jelas Ibu.

'' Owh, Oke ibu. Asu ikut je semua. Anak Mama Ana oke ke? Kalau dia oke Asu oke. Asalkan Ibu bahagia. '' - Ujar scha

Scha diberi tahu ibunya tentang warna baju yang akan dipakainya. Seperti yang diminta, Scha hanya mahu memakai pakaian yang simple. Perkahwinan mereka akan diadakan dirumah Ibu saudaranya iaitu Maklong.

Scha akan mengikut segala kehendak ibunya sebelum dia menjadi milk suaminya. Tambahan pula, Scha bimbang ibunya tidak membenarkan Scha untuk belajar diluar negara.

*******************

Disekolah, Scha berlakon seperti tiada apa yang berlaku walaupun dia agak risau Haikal akan mengapa apa kan dia. Dia selalu termenung dan tidak fokus didalam kelas. Walaupun sahabatnya bertanya tentang dirinya Scha hanya menjawab tiada apa apa yang berlaku. Dia tidak menceritakan apa apa kepada sahabat sahabatnya.

'' Korang! Cikgu Hash pindah guys! '' - Jerit Syah Famin

Riuh rendah kelas 5TY apabila mendapat berita tersebut.

'' Mana kau tau? Ke kau tipu kitorang ni '' - Soal rakan sekelas

'' Ish! Mana ada aku tipu, aku dengar Cikgu bagitau tadi. And satu lagi cikgu ganti adalah cikgu baru tau '' - Teruja

Pelajar 5TY tidak sabar menanti cikgu baru yang diberitahu Syah.

'' Agak agak, lelaki jugak ke Cikgu Math yang baru? Ensem macam Cikgu Mirul tak? Hihihi '' - Lia, Salah seorang dari geng Lady. Pantang ada lelaki tampan semua di chop nya.

Syah memberitahu bahawa Cikgu baru tersebut akan datang pada awal bulan 7.

'' Dia datang masa kita trial la kalau macam tu sempat ke nak belajar math? hmm '' - Soal Fitt

Percubaan spm semakin hampir, Adakah mereka sempat belajar Matematik? Nampaknya mereka semua perlu berganding bahu mengajar sesama sendiri. Tambahan pula, Anis dari kelas 5TY adalah pelajar yang bijak dalam matematik. Hanya dia sahaja yang mendapat A dalam setiap peperiksaan.

'' Kalau macamtu, Aya dengan Anis ajar kitorang matematik ahaha '' - Ujar Zariel

'' Alah bukan tktahu, kau tuh bukan belajar sangat pun. Suka tu terus terbang jelah nanti kena kebas Riel '' - Usik Raff sambil menyikat rambutnya.

Zariel yang telah menyimpan prasaan terhadap Anis sejak hari pertama Anis berpindah ke sekolah itu pada tahun 2018.

'' Scha ada orang nak jumpa ''

Scha berpaling kebelakang dan melihat seorang lelaki yang agak tinggi berdiri dipintu. Haikal. Ya Haikal. Scha yang mengukir senyuman terus terdiam dan bangun berjalan perlahan kearah Haikal.

'' Ada apa? '' - Nada takut.

'' Takda apa, saja rindu kau. Sihat? Nak kiss boleh? ''

Selamba Haikal berkata kata. Mujurlah rakan kelas Scha tidak mendengar ucapan haikal. Scha hanya menunduk dan diam.

'' Aku nak jumpa kau petang ni. Tandas bawah ''

Haikal terus berlalu pergi tanpa Scha menjawab apa apa.

'' Perlu ke aku pergi? mesti dia sakit kan aku lagi kalau aku pergi. '' - Monolog scha.

*************

Pada hari itu, semua pelajar dibenarkan balik awak kerana mesyuarat guru diadakan. Scha berjalan ke pagar sekolah, dia terlupa akan janji Haikal untuk bertemunya ditandas bawah.

Perasaan marah Haikal membuak buak bagaikan lava gunung berapi.

'' Haikal.. '' Suara lembut Scha menyapa Haikal.

'' Meh sini '' Haikal menarik tangan Scha dengan kasar.

'' Sakit la haikal! ''

'' Asal kau kau lambat! Kau memang takguna kan! '' - Marah Haikal sambil menolak kepala Scha.

Scha memohon kepada Haikal supaya tidak bertindak kasar dan melepaskan Scha pulang.

'' Haikal..Balik jom..Jangan kasar kasar macam ni, aku sakit la.. '' - Pujuk Scha dengan suara yang lembut.

Scha teringat tentang kata kata dari Cikgu Roz. Jika kita berada bersama orang yang psiko, kita hanya perlu melayan mereka dengan lembut. Jika kita kasar maka mereka akan berkasar dengan kita.

Haikal yang mendengar rayuan dari Scha terus memegang bahu Scha.

'' La Scha nak balik ke? Ok ok, kita balik eh. '' - Jawab Haikal lembut.

Sah! Haikal seorang yang psiko. Dia hanya perlu di layan dengan kelembutan.

'' Haah..Nak balik '' - Jawab Scha tersenyum sambil menolak perlahan tangan Haikal yang berada dibahunya.

Haikal membenarkan Scha pulang. pada hari itu, Haikal tidak melakukan apa apa yang menyebabkan luka.

[C] Cikgu, Boleh Jadi Bodyguard Saya? Where stories live. Discover now