27] Cikgu, Boleh Jadi Bodyguard Saya? 🦋

5.7K 248 7
                                    

Scha telah berjanji akan memberitahu hal sebenar kepada Mirul selepas tamat percubaan spm nya. Dia tidak mahu terganggu dan meminta Mirul untuk sentiasa menjaganya. Mirul faham akan situasi Scha dan menunggu hari tamatnya percubaan spm Scha.

'' Now, awak nak saya jadi Bodyguard tidak berbayar la nie? '' - Soal Mirul kepada Scha.

Scha tersenyum dengan ucapan dari Mirul.

'' Dari first saya tengok awak, saya dapat rasa yang saya dekat sangat dengan awak sedangkan kita belum kenal. Malah kenyataan kita ada sahabat masa kecil. Awak sentiasa comel macam dulu. Manja seperti dulu. Pemalu seperti dulu dan perasaan sayang saya masih seperti dulu walaupun lama kita berpisah '' - Monolog Mirul sambil memerhatikan Scha yang tersenyum dengan usikannya.

Scha yang perlahan lahan menutup matanya untuk tidur sambil diusap lembut oleh Mirul.

'' Hebatlah cikgu, Boleh tahan nafsu hahaha ''

Tiba tiba sahaja Scha bersuara.

'' Aik, ingat dah tidur. ''

'' Siapa je yang boleh tahan kalau memang rezeki yang halal didepan mata hehehe ''

Lantas Scha membuka mata dan menjeling kearah Mirul yang ketawa.

'' Yela yela, nasibbaik awak ni masih 17 tahun boleh dikatakan masih mentah HAHAHAHA kalau tak Hmmm '' - Mirul mengusik Scha

Scha terus menarik selimut dan tidur.

************

P

ada paginya, setelah mereka selesai solat subuh. Mirul mendapat panggilan dari Mama Ana memberitahu bahawa bang Ngah tidak jadi untuk pulang pada hujung bulan 7. Kebetulan pula, Scha ada kelas tambahan setiap minggu kerana peperiksaan percubaan spmnya semakin hampir.

'' Kenapa bang Ngah tkjadi balik ma ''

'' bang Ngah kata ada hal sikit dekat sana, kena selesaikan dulu mungkin bulan 12 kot. awal awal bulan 12. '' - Jelas mama ditelefon.

'' Owh, oke la kalau macam tu ma. lagi pun Scha ada extra class tiap hari sebab trial dah dekat. Maybe along pun tak sempat nak balik sebab nak urus budak spm lagi ni. Miss you ma. Love you nanti along balik ''

Telefon dimatikan.

'' tak jadi? tak dapat la nak kenal adik cikgu kan? '' - Soal scha.

Mirul yang sedang melipat sejadah melihat kearah isterinya.

'' Adik saya ensem tau, tapi saya lagi ensem. '' - Usik Mirul.

Scha tersenyum mendengar jawapan dari Cikgunya.

'' Azzim ada ganggu awak? '' - Soal Mirul

Scha terdiam apabila mendengar soalan dari Mirul.

'' Schaaaayanggg ''

Scha tersenyum sambil menggelengkan kepalanya. Scha masih belum bersedia untuk memberitahu Mirul bahawa Azzim mengganggu Scha dan bertanya tentang hubungan Scha dengan Mirul.

[C] Cikgu, Boleh Jadi Bodyguard Saya? Where stories live. Discover now