Chapter 6
Tiba-tiba pelajar baru datang dari sekolah tumpat,pelajar baru ialah pelajar perempuan masuk dalam di kelas 6 cemerlang.
Aku terkejut dan tengok pelajar perempuan,pelajar perempuan nama amira cantik dan kulit putih.Rakan perempuan kelas 5 cemerlang gatal tanya nama,nombor telefon dan tempat tinggal mana ada tak teman hidup atau belum.
Tiba amira ajak aku tanpa sebab apa.Aku dan amira jalan berdua pergi tandas.
Amira
"pikah suka tak muharram"amira cakap dan tanya.
Aku
" saya tak suka muharram,saya suka aiman farhan"
suara hatiku
"saya suka muharram bukan saya tak suka aiman farhan"
Aku terpaksa tipu supaya amira percaya aku cakapkan.Biarlah hatiku luka berdarah tak ada ubat hatiku.
Hatiku dari luar gembira,dalam hatiku menangis aku seorang sendiri tanpa teman.Aku nak tengok sangat muharram bersama dengan amira hidup bahagia.
Aku rela korban cintaku.Aku bagi muharram untuk kawanku nama amira.
"muharram cinta pertamaku,bye muharram"
Aku nasihatkan
Jangan kita bercinta zaman sekolah bukan cinta kekal.
Cinta zaman sekolah indah
Orang kata soal cinta."cinta bagi semangat"
"putus semangat"Jarang pelajar lelaki sama pelajar perempuan cinta kekal.Kalau,pelajar sanggup tunggu teman hidupnya asalkan tak ada niat curang.
Cinta pelajar sama teman hidupnya tak ada niat curang sambung belajar sampai dapat kerja.Kumpul duit dulu dan baru boleh fikir pasal tunang dan kahwin.
Anda dengan teman hidup anda cuba fikir dan bayangkan.Kalau,anda kahwin dengan teman hidup anda sah suami dengan isteri.
Wajib suami kena kerja dan cari duit bukan isteri.Tugas isteri tak wajib kerja dan boleh tolong suami.
contoh:
suami sakit tak boleh bangun dan demam.
suami kaki tak boleh jalan dan bangun
suami tangan dan kaki kena kemalangan kereta dan motor.Kalau,suami dengan isteri tak ada duit beli apa
1)makan,tempat tinggal,kereta,motor dan basikal.
Kalau,ada anak macam mana beli apa untuk anak,tak akan kita tak bagi anak kita sekolah sebabkan,tak ada duit.Mesti anak nak sekolah seperti budak orang lain boleh pergi sekolah.
1)alat tulis,buku latihan,buku rujukan dan pakaian sekolah.
-----------------------------------------------------------