Chapter 11
Bermula kisah aku pergi sekolah baru nama smk berangan,aku umur 13 tahun Aku terkejut dan melihat sekolah smk berangan.
Bekas rakan kelas akhir aku dulu kumpulan pelajar lelaki mari daftar di sekolah ni.Aku benci dan tengok muka musuh aku dulu nama zahar dan kawan-kawannya.
Anda nak tahu tak rakan kelas akhir sikap macam mana.Rakan kelas akhir terkenal seperti neraka.Sikap rakan kelas akhir sikap kaki tipu dan buli.
Rakan kelas akhir cerita pasal pelajar lelaki paling benci lelaki dan gadis koya baik dan rajin.Kumpulan pelajar lelaki kelas akhir hidup setiap hari. ialah buli orang lemah tak kira pelajar lelaki atau pun pelajar perempuan.
Kumpulan kelas akhir pelajar lelaki gembira hati dan melihat orang lemah sedih dan putus asa.Kumpulan pelajar lelaki kerjanya buli sampai mangsa jadi teras.
Rakan kelas akhir cakap kasar dan pandai tipu orang lain,orang baik tak boleh duduk kelas akhir.Tapi orang tak baik boleh duduk kelas akhir.
Kelas akhir terkenal kelas jarang cikgu lain mengajar masuk kelas akhir.Sebabnya,pelajar kelas akhir tak ada harapan berjaya.
Pelajar lelaki lain kaki gaduh,hisap rokok,lumba motor,kaki ponteng,kaki lawan cakap dan lain-lain.Pelajar perempuan lain suka jaga cantikkan muka,suka pergi tandas,ketat pakaian sekolah nampak bentuk badan dan lain-lain.
Mesti orang baik perempuan atau lelaki mangsa kena buli,kau semua ingat pelajar lelaki dan perempuan bekas kelas akhir sikap jahat.
Sebenarnya,bukan semua orang dalam kelas akhir jahat.Aku tak sengaja tengok dan dengar budak gadis cakap dengan pegawas suara
sombong.Pengawas nama kiki
"buat apa budak kelas akhir pinjam buku bukan baca buku"nada sombong
Pelajar perempuan kelas akhir 1A5 dengan muka sedih,kecewa dan sakit hati.Ini cara orang seperti pengawas ajak pelajar pinjam buku dan baca buku.
Bukan mudah orang ajak pelajar di kelas akhir,pelajar perempuan baik hati dan rajin baca buku.Pengawas perempuan namanya lili ingat cakap pelajar perempuan tak sakit hati.
Pelajar perempuan berasa sakit hati,kecewa dan sedih,bukan mudah pelajar kelas akhir taubat.Pelajar di kelas akhir pandai tak akan rajin baca jarang seumur hidupnya pinjam baca dan buku.Kiranya,pinjam buku dan baca untuk pelajar di kelas pandai,pelajar kelas akhir tak boleh pinjam buku dan baca buku.Boleh pengawas tanya sebab apa?
Pelajar di kelas akhir takut pinjam buku,pelajar di kelas akhir mudah terasa sakit hati dan kecewa seperti pengawas.Harapkan,pengawas pakai hiasa.
Tapi,tak ada perasaan kata lain penting diri sendiri,pengawas senior perempuan tak ada cakap sopan santun.Masa tugas pengawas seorang dalam di pustakaan ni.
Mana semua pengawas lain tak ada tugas di pustakaan ni,pengawas perempuan cakap sopan santun kena layan.Kalaupun,pelajar kelas akhir rasa teringin pinjam baca buku.
Pengawas perempuan ditugaskan seorang dalam pustakaan mesti lapar dan kasihan,pengawas lain mesti letih dan susun rak buku.Pelajar kelas akhir tak layak pinjam buku dan lain-lain.
-----------------------------------------------------------