Kenangan PMR

1 1 0
                                    

Chapter 13

    Masa tu semua pelajar lelaki dan perempuan tingkatan 3 belum masuk di dewan peperiksaan.

    Semua pelajar kelas lain tak cukup ruang dewan peperiksaan,separuh pelajar tingkatan 3 kelas lain dewan peperiksaan.Pelajar peperiksaan tingkatan 3 untuk kelas 3A5 terpaksa guna kelas 1 muntaz.

     Semua pelajar tingkatan 3 kelas lain,wajib masuk semua peperiksaan akhir tahun PMR.Aku macam mana pelajar tingkatan 1 muntaz letak mana mejaku.

    Aku benci dan tengok duduk meja depan cikgu pengawas peperiksaan jaga pelajar tingkatan 3.Aku baca tadi.

"aku tak ingat"
"aku cuba baca ingat"

     Semua pelajar jawap peperiksaan dengan hati tenang.

berapa minit...

   Separuh tingkatan 3 dalam duduk dewan peperiksaan untuk pelajar tingkatan 3 duduk jawap peperiksaan kelas 1 muntaz,masa ku jawap soalan di tempat mejaku.Kelasku pelajar perempuan nama nazira.

nazira
"pikah,soalan 1"
"A,B,C dan D"

aku
"pikah tahu tak"

suara hatiku

"sakit kepalaku,tak ada guna aku baca buku.Aku bagi jawapan mudah kepada orang"

"budak perempuan masa peperiksaan kuat masej"

"aku terus fokus peperiksaan.Aku tak berduli"

nazira
"pikah bagi jawapan A,B,C dan D"
"bukan susah pikah jawapan"

    Rakan kelasku nama linda.Tapi,aku tak kawan mana dengan linda sikap sombong.

linda
"pikah dekut bagi jawapan,kamu fikir diri"

    Aku tak faham sikap orang zaman sekarang suka paksa orang,aku baca buku duduk seorang diri.Aku tak ada teman bual-bual denganku

    Aku tak ada kawan denganku pergi di kantin,aku pergi beli makan seorang sendiri.Aku sedar diri siapa diriku.

   Jahat pelajar perempuan di kelas akhir tinggal aku,masa susah pelajar perempuan lain baru ingat aku.Masa senang pelajar perempuan tak ingat aku.

     Kenangan manis bertukar jadi kenangan pahit.

"aku benci"

     Rakan kelasku pelajar perempuan bergunakan aku masa susah,rakan kelasku pelajar perempuan lain ingat aku tak ada perasaan seperti anak patung.Kenangan pahit kisah hidup aku.

-----------------------------------------------------------



















  

    

    

        

Kenangan ManisWhere stories live. Discover now