Chapter 20
Aku tak pernah kawan dengan pelajar lelaki lain,pelajar baru nama muhammad aiman.Hatiku terbuka berkawan dengan pelajar lelaki.
Aku tak biasa cakap dengan pelajar lelaki lain,aku nak cari pelajar lelaki baik boleh jadi kawan aku.Aku tak berduli lelaki bukan normal tetap lelaki normal.
Aiman sikapnya hati lembut dan mudah terasa hati,aku malulah cakap dan jumpa aiman.Sebabnya,aiman lelaki.
suara hati
"aiman nak ajar matemetik saya ke"
"saya malulah.Saya nak cakap macam mana dengan aiman"
Aku cuba berani diri dan cakap dengan muhammad aiman sikapnya lembut hati dan mudah terasa seperti perempuan.Pelajar lain berkata.
faris dan kawan faris
"pondan,pondan,pondan"
Jahat rakan pelajar lelaki kelasku sikapnya jahat,pelajar lelaki lain buli dan hina aiman.Kalaupun,lelaki lembut.
Aku tengok dan tak berkata apa-apa aiman seorang lelaki sempurna,aku fikir dalam kepalaku.Aku cakap susah dengan muhammad aiman.
aku berkata
"boleh tak pikah kawan aiman"
perasaanku debar rasa macam mana ni.Kali pertama aku berkawan dengan pelajar lelaki.
"malulah aku"
Rakan kelasku pelajar lelaki dan perempuan senyum biasa dan tengok aku cakap dengan muhammad aiman.
aiman berkata
"boleh pikah,berkawan dengan aiman"aiman senyum dan setuju.
Hati aku gembira dan senyum.Aku mula berkawan dengan aiman.
berapa hari kemudian...
Aiman naik di kelas 3A2,hatiku sepi tiada aiman dalam kelas ni.Aku jumpa susah dengan kawanku aiman.
Sekarang ni,aiman kelas lain,pelajar
lelaki lain jahat tak sama dengan aiman.Muhammad aiman keputusan peperiksaan pertama bagus.Patutlah,cikgu lain panggil aiman dan joe pergi kelas 3A2,aku berasa bangga kawan aku aiman naik kelas depan.Kawanku naik kelas aiman.
----------------------------------------------------------