Kehidupan Ellie Farhana menjadi sunyi sejak kematian ibu bapa nya. Makan sendirian. Tengok TV sendirian. Tiada lagi gelak ketawa ibu dan bapa nya disisi . Umur pulak baru 25 tahun
Tidak tahu apa yang hendak di buat... Ellie Farhana atau dikenali sebagai Elly, membuat keputasan untuk berhenti belajar dan mahu mencari kerja di KL untuk menampung kehidupannya yang 'alone'
Elly sampai di KL dari Johor dalam jam 9pagi. Perut berdangdut minta diisi.
Tapi Elly terus saja keluar dari LRT dan menuju entah kemana .Dalam dompet masih lagi berbaki duit untuk menyewa rumah di mana2..
Dalam sibuk berfikir.. Tiba-tiba..Bukkk!!
"Adoiii" erang Elly dengan menggosok dahi nya yang terkena tiang apa entah.?
Eh macam bergerak aje tiang ni... Fikir elly dalam hati..
"Lain kali jalan guna mata bukan lutut!! " sergah lelaki yang berpakain segak tu... Kot hitam.
Bukan tiang tapi manusia yang angkuh! Rupanya
'eleh belagak ' kata Elly didalam hati.
Lelaki tersebut terus mengambil kaca mata gelap nya yang terbang tadi tu dan memakai nya dengan bergaya.
Elly jeling saja lelaki tu sehingga kalibat lelaki tu hilang dari pandangan..
'Manusia... 'gumam hati Elly
Elly berjalan ke bangku dan duduk di situ.
Ketika itu lah ada seorang wanita dan budak lelaki dalam umur 4 tahun datang dan menghampiri bangku dan duduk." Mama lish nak makan ice cream, nak ice cream!! " kata budak lelaki tu sambil menggoncang kan tangan si ibu.
"Kan mama dah cakap... Tak boleh makan ice cream... Nanti gigi rosak sape nangis .." pujuk si ibu..
Budak tadi menangis kuat.. Dan Elly menggamit budak tu .
"Sini.. Tengok Omar dan Hana " kata Elly sambil mengeluarkan mobile vivo nya
Dan melayari ytube .Budak tadi duduk di pangkuan Elly. Elly terpegun dengan mata biru budak lelaki tu.
Elly melihat ibunya. Cantik.
" apa dah jadi dengan Lish ni... Nak makan ice cream je tau dia ." kata ibu nya sambil menggeleng.
"biasa kak.. Budak .." kata Elly sambil senyum.
"siapa nama adik ni? " kata ibu budak tu.
" Ellie Farhana. Tapi panggil Elly je. " kata Elly sambil senyum.
"Cantik. Macam orangnya. Nama akak Nadia. Ini anak akak nama dia Qalish. " kata ibu budak tu.
"Owh.. Selamat berkenalan Kak Nadia. " kata Elly..
"Panggil Kak Nad je.. " kata Kak Nadia.
"umur Kak Nad berapa? " tanya Elly ."28 " jawab Kak Nad pendek.
Mulut Elly berbentuk 'o'
YOU ARE READING
ELLY
Romance" For your information girls.. I'm not flirting with your boss. I'm working with your boss" kata Elly lepas tu terus membuka langkah. 'belagak' kata hati Dania sambil menjeling kalibat Elly yang dah hilang sebalik pintu bilik Tuan MAZ. Dania cembur...