BAB 4

1.4K 57 2
                                    

"Good luck Elly! " kata Kak Nad ketika aku mahu menutup pintu kereta..

" Thank you kak " kata ku sambil senyum.

"MM..Elly.. Ceo dia Handsome tau.. Cuba Elly tackle dia?? " kata kak nad tiba2 lepas tu ketawa.. .

"Hah?? Tackle ? Memang tak lah kak Nad.. " kata ku sambil ketawa sambil geleng kepala sambil banyak kau punya sambil cik penulis? Heheh gurau je...

"Ok lah.. Bye " kata Kak Nad. Aku terus tutup pintu dan melambai.

Aku berdiri di depan bangunan ni.
'
Aku masuk ke bangunan yang 22 tingakat ni. Aku menghampiri kaunter.
Di sana ada 2 orang wanita yang bertudung berdiri.

"Ehm.. Assalamuaalaikum... Tumpang tanya.. Di sini kalau nak interview tingkat berepa eyh? " kata ku sambil senyum..

Ialah mesti lah senyum... Senyum tu kan sedekah... Jangan kedekut sangat... Hahah keyh sambung.. ..

"Sekejap ye.. " kata perempuan yg bernama Fatimah.. Name tag dia yg roger😂

Perempuan tadi mengambil telefon intercom dan..

"Assalamuaalaikum, Tuan Rahman. Di sini ada orang nak interview , Kat pejabat atau bilik interview Tuan? " Fatimah tu.

"......."

"Baik Tuan Rahman. " kata Fatimah lepas tu dia menoleh ke arah aku.

"Mari ikut saya. " Kata Fatimah

Aku angguk. Dan mula ikut.

Kami menghampiri tempat lift. Ada 4 lift. 2 kiri. 2 kanan.
Yang lift 1 tu warna dia lain sikit daripada yang lain.. Aku pun pelik jugak.

"Erm.. Cik.? " kata Fatimah sambil senyum nipis.

" Elly.. " kata ku sambil senyum.

"Kalau Cik Elly nak tau.. Yang Lift warna ke emasan tu.. Di gunakan untuk CEO je.. Jadi orang bawahan tak boleh naik sesuka hati. " Terang Fatimah sambil menunjuk kan lift tersebut..

'wah.. Ada private lift mesti garang kan' gumam ku di dalam hati.

"Saya nak panggil Akak apa eyh? " kata ku sambil garu kepala yg di lapisi tudung.

"Nama Akak Fatimah.. Tapi orang pejabat panggil Akak, Fatty.. Sebab akak Tebam heheh" kata Kak Fatty sambil ketawa kecil.

Tebam tapi comel jugak lah..

"Erm.. Kak fatty.. CEO dia garang ke? " kata ku sambil angkat kening.

"Boleh lah... Tegas dia tu je, lain macam. " kata Kak fatty lagi.

"Tua ke muda? " kata ku lagi sambil senyum nipis.. Yelah.. Kalau Tua tu selau nya garang. Cerewet.. Aish.. Kau ni Elly belum apa² lagi dah complain....

TING!! Lift berbunyi dan terbuka

"Hah!! Tua ke muda tu.. Elly tengok sendiri lah.. " kata Kak Fatty sambik ketawa kecil..

Kami sama2 masuk ke dalam lift dan Kak Fatty menekan butang 22.

"Elly Nanti banyak2 selawat tau... Semoga dapat bekerja.. Btw.. Elly nak kerja sebagai apa? " kata Kak Fatty.

"Lady tea " kata ku

"Hah?? Lady tea?? ..badan molek macam ni nak jadi Lady tea? ..tak cayalahh" Kata Ka fatty sambil goyangkan jari telunjuk lagi..

"Betul lah.. "Kata ku sambil ketawa kecil.

"Apa2 je lah.. Yang penting halal kan? " kata Kak Fatty

Aku angguk.
"Lama lagi ke kak Fatty? " kata ku

"Baru je tingkat 11 Elly.. " kata Kak Fatty sambil menyandarkan badan pada dinding lift.

"Elly.. CEO Elly handsome tau... Orang kacukan Italy " kata Kak Elly sambil angkat kening..

"Owh... " kata ku sambil senyum nipis..

Dah 2 orang dah cakap benda yang sama.

"Owh je? Lain betul lah Elly ni " kata Kak Fatty lagi.

Aku hanya ketawa kecil.. Lucu




.
.
.
.
...
..
....
..
.
..
.
..
.



V
O
T
E






Vote











V
O
T
E

Please vote



You guys just have to click that little Star 🌟... It's makes me feel so good n happy..

Please lah vote.. Aku dah jadi pengemis vote nii

 Aku dah jadi pengemis vote nii

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇🆒🆗️

🇲🇾pray for malaysia guys... Away from corona

ELLYWhere stories live. Discover now