19

626 28 5
                                    

Mikael menatap gambar gambar di atas meja nya.

" Tak sangka, Kak Nad besar kan anak buah aku seorang diri.  Tanpa suami. " omel Mikael,  ditangan nya ada gambar seorang budak lelaki bermain pasir.

Flashbackkkkkkk.....

Mikael duduk santai sambil sekali sekala meneguk air yang di pesannya.

Tiba tiba ada seorang lelaki yang berpakain serba hitam datang menghampiri Mikael.

" Maaf lambat Boss. Jammed. " kata lelaki tu .

Mikael terus angguk dan memberi isyarat untuk duduk.

" Mana gambar tu ?" tanya Mikael  selapas lelaki tu duduk.

Lelaki tadi senyum kecil.

" jangan risau, saya buat kerja safe and clean. " kata lelaki tu sambil tangan nya menyerah kan file berwarna hitam.

Mikael menyambut huluran tu dan meletakkan di atas meja.

" Good.  Sebab tu aku selalu call kau kalau ada kerja. " kata Mikael tanpa senyum di mukanya.

Lelaki tadi senyum kecil. Kembang kempis hidung nya , Lelaki tersebut ada penyiasat peribadi Mikael.  Segala siasatan akan di lakukan dengan BERSIH. 

" Segala maklumat ada dalam ni? " tanya Mikael ingin kan kepastian lagi.

Mikael bukan orang calang calang. Silap hari bulan kau tidur lokap ( ok yang ni lawak) -

" Semua ada, surat beranak ,salinan kad pengenalan, semua gambar gambar dan bukti ada. " kata lelaki tu panjang lebar.

Mikael senyum puas.

" Aku bank in kau. " kata Mikael terus bangkit bersama lelaki tersebut.

" Ok boss"

End flashback.....

Mikael terus mencapai Iphone miliknya. Selepas puas menatap gambar² yang ada di atas mejanya.

Number sesorang didail. selepas beberapa saat panggilan diangkat.

" Why are calling me bro?? " tanya Henry Andika Zai A.K.A abang Mikael.

Mikael mengetap gigi tanda geram.

" by hook or by crook 2 minggu depan kau mesti datang malaysia. " kata Mikael dengan tegas.

Henry yang di hujung sana dah buat muka.

" ote! "

Mikael terus je mematikan panggilan.

Mata nya kembali teralih ke gambar yang ada di atas mejanya. Kemudian dia senyum.

Mikael mencapai Iphone nya.

David

Bro is Elly there?

Mikael tak tahu,  Elly datang ke tidak ke pejabat hari ni,  sebab nya Mikael datang awal.

David:
Yes she's here, but i think
She's not feeling very ok


Owh.  Dia sakit ke? 

T

akkan sakit sebab menangis kut. It can be.

ELLYWhere stories live. Discover now