Pada kesokkan pagi nya. Macam biasa Elly akan bangun awal untuk menunaikan apa yang wajib.
Selepas solat, Elly menggosok baju kurung untuk dipakai ke pejabat. Dan tudung jugak.
Dia sudah berjanji kepada diri sendiri yang dia akan berusaha menutup aurat.
Selendang maroon di ambil dan turut di gosok. Gosok=strikaLepas je gosok semua tu, Elly keluar dari bilik nak buat sarapan. Hehehehe.
Hari ni menu Elly buat ialah. Roti tuna dan teh panas.
Simple je....
Dalam 45 minit lah jugak.. Mereka makan dan bersiap..
*lepas habis makan diaorang pergi besiap lah..
Hari ni Hari Sabtu, so Taska Qalish memang akan tutup setiap hari Sabtu. So sebelum tu Elly dan Kak Nad hantar Qalish kat tempat pengasuh Qalish.
Lepas je hantar Qalish, Kak Nad terus hantar Elly .
SKIP
8.05
'Lambat nya Boss aku ni datang... Naik sengal punggung aku ni duduk. ' gumam hati Elly..
Masatu Elly tengah duduk kat sofa yang di sediakan.
"Elly kn? " kata satu suara lembut.
Elly menoleh ke arah suara tersebut.
"eyh..Puan Maria.. " kata Elly sambil bangkit dari duduk."Elly buat apa duduk kat sini? " kata Puan Maria lagi.
"erk..tadi ada perempuan cakap.. Katanya.. CEO belum sampai lagi.. Lupa pulak nama dia sapa.... " kata ku sambil garu kepala yg dilapisi tudung.
"perempuan.? Dia pakai pass warna apa?" kata Paun Maria lagi.
Erk... Elly berpikir sejenak..
"Hah! Warna kuning! " kata Elly
"Kuning..... Ok" kata Puan Maria.
'Nanti lah kau Dania.... Kau nak Main2 dengan Puan M ye... ' dialog hati Puan Maria.
"Heh! Elly.. Boss tu dari tadi dah tau tunggu Kerani dia ni. " Kata puan Maria
" Hah!! Dah tunggu?! " terjerit jadinya Elly.
'aku yang duduk macam tunggul kat sini ni tunggu dia, rupanya dia dah lama tunggu aku?! Tapi perempuan tadi tu cakap.. Boss belum sampai.. Tapi erhhh peninggg aku' gumam hati Elly.
"Hah. Takpe takpe... Jom. Saya bawak awak pergi bilik dia " kata Puan maria.
Aku angguk dan mengikut Puan Maria dari belakang sahaja.... Takut sesatt😁
Sampai saja depan pintu besar warna brown tu ,Puan Maria menscan pass dekat dinding tepi pintu tu.. Ada alat macam untuk scan pass kat situ. Hah.
"come in" ada satu suara garau berbunyi dari alat tadi tu ..yang penting bukan suara voicemail or robot itu suara lelaki.
Puan Maria menolak pintu tu dan melangkah masuk. Aku pun ikut lah....
'wow... Besar gila bilik niiii... Tapi semua benda warna hitam.. Dah kenapa.. Hitam putih je aku tengok.. Macam dalam penjara😂' gumam hati Elly sambil mata nya
meliar ke sana ke sini melihat dekorasi bilik tu.. Walaupan dihiasa warna yg gelap bilik tu masih nampak elegan dan kemas. Maybe tanpa sebarang habuk!! 😂😛
Dengan set meja meeting kat hujung penjuru dan set sofa kat tengah2 bilik ni.. Wow...
YOU ARE READING
ELLY
Romance" For your information girls.. I'm not flirting with your boss. I'm working with your boss" kata Elly lepas tu terus membuka langkah. 'belagak' kata hati Dania sambil menjeling kalibat Elly yang dah hilang sebalik pintu bilik Tuan MAZ. Dania cembur...