16🌹

562 22 0
                                    

Elly melangkah masuk ke dalam office. Roni dan David dah sampai terlebih awal.

David tengoh syok main guitar manakala Roni main phone di tangan.

Elly mengerling sekilas ke jam di dinding .
7.58 AM ' Masih awal'

" Good moring!!!" sapa Elly sambil senyum riang.

" Morning" sapa David dan Roni.

Ellu terus duduk kat kerusi nya.

" Haih...untung lah kau ni El ....hari hari dapat bunga ...aku ni kalau nak terpaksa beli untuk diri sendiri." kata Veronika sayu.

Elly mengerling sekilas ke arah tepi meja nya , memang ada 3 kuntum bunga ros merah. Dan tergantung kad kat bunga ros tu.

" Kau jangan nak ngada ngada eyh...aku tak suruh pun dia bagi bunga . Rimas lah aku, dia  hari hari bagi bunga" Kata Elly . Bukan apa tak ke membazir ni .

David angkat kening. ' Boleh kasi tau dekat mika ni'

" Cuba kau baca dulu kad tu . Baca besar besar tau." Kata David sambil sengih.

Elly menjelinh David geram. Tapi tangan mencapai kad kecil empat segi warna pink tu.

" Saya harap pagi awak di harumi dengan  ros  , dari saya kamal. " Elly membaca dengan suara yang di nyaring kan.

David dan Roni ketawa. Elly naik geram dengan diaorang ni. ' Aku luku kang!'

" Korang gelak asal?"kata Elly memandang kedua rakan nya.

" Kau tu tak payah nak di harumi dengan Ros ...aku selalu je bau kau punya minyak wangi tu ....bau strawberry . " kata Roni sambil mencapai minyak wangi yang Elly selalu letak kat meja dia .

Veronika terus spray kat baju diri sendiri.

" Hm...wangi...macam bau baby " kata Roni . Roni pun memang suka kan bau bayi. Sebab tu dia suka pakai minyak wangi Elly.

Elly pun kosong kosong je.. Well banyak stok kat rumah.

Elly menggeleng. David hanya senyum simpul.

Elly bangun sambil membawa 3 kuntum bunga ros tu dan menghampiri pantry.💐

Elly mengeluarkan Bunga ros yang dah layu kat pasu kaca dan di buang ke dalam tong sampah. Air dalam pasu kaca tu pun di buang ke dalam sink. Pasu kecil tu terus di isikan air dan bunga ros tadi di masukkan.

Selesai je Elly terus kat tempat duduk dia.

David yang jadi pemerhati hanya menggeleng.

' orang lain kalau dapat bunga bukan main kembang setaman, tapi pujaan hati Mikael ni lain sangat.' bisik hati David.

"Kau suka bunga apa sebenarnya. Aku ni Curious jugak ? " tanya Roni sambil memandang Elly.

Elly memandang Roni dan senyum..

" sun flower." kata Elly .

" Eiiiiii geram nya aku dengan kau ni....dah cantik...ada lesung pipit pulak tu. Mana tak nya si Kamal tu bagi bunga hari hari kat kau." kata Roni dan tiba tiba mencubit kedua pipi Elly.

Elly pun terus mencubit kedua pipi Roni.

" Kau pun apa kurang cantik jugak apa. Ni hah , kalau nak bunga ...ni David ada . Dia pun nak bagi kau bunga sebenarnya..." kata Ellu sambil ketawa.

Bukan Dia tak tahu David ada hati kat Roni dan sebaliknya jugak..

💖

Roni terus terkedu...David pulak sedaya upaya menahan senyuman.

ELLYWhere stories live. Discover now