Bangun je pagi tu aku terus mandi dan solat subuh. Lepas solat subuh, aku keluar dari bilik dan ketuk pintu Kak Nad.
"Kak Nad.. Elly buat sarapan eyh? " kata ku .
"Eyh tak payah! Hari ni kita bertiga makan luar, " laung Kak Nad dari dalam.
"Ok" kata ku sambil berjalan ke pintu bilik ku.
"Elly tolong Kak Nad kejut Lish boleh?" kata Kak Nad tiba tiba di muka pintu.
"Boleh ler... " kata ku sambil ketawa.
Tak tau apa lawak nya haha
Aku masuk bilik Qalish.. Huh budak ni... Sedap nya tidur... Selimut entah ke mana ..
"Qalish... Bangun jom.. " kata ku sambil mengutip selimut yang di lantai.
"antuknye.. " kata Qalish sambil menutup mulut .
"Ha Lish pegi mandi lepas tu pakai baju yang dah sangjut tu eyh" kata ku sambil menunjukkan baju nya.
"Aye aye captain!! " kata nya.
Lepas tu aku masuk bilik untuk salin pakaian.
Aku pakai baju kurung yang berwarna unggu dan rambut di ikut satu tinngi di atas kepala. Aku mencalitkan sedikit lipstick ke mulut ku dan touch up sikit hahahah. Tak usah tebal2.
Lepas tu aku keluar dari bilik dan nampak
Kak Nad dah siap dengan pakain pejabat ."Haih... Semangat nampak Elly " kata kak Nad.
"hehe exited .." kata ku
Kak Nad memerhatikan aku sekajap dari atas hingga ke bawah.
"Elly sini jap, ikut Kak Nad " kata nya sambil berjalan semula ke dalam bilik nya.
Aku dah kerut sana sini dah. Pelik.
Sampai saja aku masuk bilik kak Nad ni aku tengok Kak Nad duduk di atas sofa sambil memegang beberapa helai tudung shawl.
"Aik Elly... Apa tecegat kat situ duduk lah kat sini " kata Kak Nad
Aku pun menghampiri kak Nad.
"Elly akan nampak lagiii cantik kalau Elly pakai ni " kata Kak Nad sambil melilitkan tudung shawl tu keatas kepala ku.
Aku senyum.. Perlahan2... Sayu ada jugak..
Mama pun pernah jugak... Ajar aku pakai tudung... Tapi aku taknak sebab panas.
"Elly pernah pakai tudung?" kata Kak Nad.
Aku geleng..
"apa kata mulai hari ni... Elly belajar pakai tudung. " kata kak Nad sambil menepuk paha ku.
"Tapi Elly tak tau macam mana nak pakai tudung... " kata ku sambil tertunduk malu... ...mana tak malu.. Zaman modern kut.. Apa lah susah nya.. Lilit sana lilit sini.
"Tak pe...Kak Nad Ajar. " kata nya..
Dalam masa 20 minit jugak lah.. Lilit kan tudung tu. Hahaha.
Kami turun ke bawah.. Dan masuk ke kereta. Kami sarapan berhampiran.. Dengan Taska Qalish.. Lepas hantar Qalish.. Kami gerak lagi.
Soorry pendek
Tamat..
Kidding..
Please vote and comment 💋
YOU ARE READING
ELLY
Romance" For your information girls.. I'm not flirting with your boss. I'm working with your boss" kata Elly lepas tu terus membuka langkah. 'belagak' kata hati Dania sambil menjeling kalibat Elly yang dah hilang sebalik pintu bilik Tuan MAZ. Dania cembur...