9👑

1K 33 2
                                    

Lepas je dari Cafe tadi Elly termenung aje.... Lagi pulak Tuan Mika tak bagi sebarang kerja. Free time lah gitew..

' ie.. Geram nya aku!!  .kalau boleh aku sepak je muka dia yang tak berapa nak handsome  tu' Gumam hati Elly.

Elly menahan geram sambil menghentak meja tanpa kesedarannya.

Buk!!

" oh David ssyang!! " latah Roni yang duduk di sebelah kanan Elly.

Elly tersenggih.
David terkejut plus bedebar.
Roni malu.

" Kantoi...... " kata Elly sambil menunjuk nunjuk Veronica dengan jari telunjuknya.

" Eyh!!  Kau lah. Dah kenapa hentak meja, buat aku terkejut je .."kata Veronica. Muka dah membahang.

" Ye ke?  Vid.. Roni sayang kau lah" usik Elly lagi.

Mata David dah membulat macam donut.

" Eyh. Tak. Kalau kita melatah,semua benda boleh keluar. Tu lah aku latah macam tu . Kan David?" terang Roni sambil menutup malu. ( cover malu)

David terpinga pinga.

" Ha?  Betul betul " angguk angguk David menjawab.

Elly dah naik kening melihat telatah officematenya.

Seorang Cover malu, seorang lagi gelabah.

Veronica yang malu tu terus membuka topik lain.

"Babe... Kau tak lapar ke? Ni dah nak dekat pukul 3 tau tak? Nak aku balikan ke? " Kata Roni sambil angkat kening

Elly faham sangat tu.. Apa lagi kalau bukan.
' Tukar topik'

"Takpe... Aku dapat makan kat rumah... " kata Elly sambil tersenyum..

Padahal perut dah bernyanyi...

"Tapi kan kau sepak dia memang cun lah!!!" kata David sambil thumbs up

" Ha ah. Kau ada belajar silat ke?? Kalau ada kongsi lah... " kata Roni sambil angkat angkat kening gitu..

" haha aku pun tak sangka jugak kan.. Dapat sepak dia macam tu.. Lama dah aku tak buat macam tu... " kata ku sambil ketawa perlahan. Lepas tu ketawa aku terhenti. 'oopppss'

" what do you mean by 'lama dah aku tak buat macam tu' ????"  kata David sambil angkat kening.

"Jap kau ni mafia kee??? " kata Roni tiba2.

" eyh tak tak... Aku just ada -

TRING!!!!

interkom David berbunyi dan itu menanda kan Tuan Mika yang  akan bersuara.

Aku dan Roni menoleh ke arah David yang sedang bercakap dengan Tuan Mika a.k.a MAZ.

Lepas tu kami toleh sesama diri sendiri.

"Hah tell me now , kau ni mafia ke?? " kata Roni sambil silangkan tangan ke dada.. Mak ai...

"apa pulak mafia... Aku cuma ada belajar T' ai chi, karate.... Aikido... Tu je lah..
Bukan mafia.. " kata ku sambil memuncung...

"what!!  Karate? Aikido? Untuk apa semua tu?? " kata Roni sambil garu kepala.

Takkan tak tau kut...

" Semua tu tuk perlind--

"Elly.  Tuan MAZ panggil kat bilik dia. Dia cakap sekarang from 5 minute " kata David selepas meletakan interkom nya.

Alamak... Takkan nak bagi kerja kut... Dah seronok aku curi tulang ni.... Haih..

Apa ke bodoh kau ni Elly.. Kau kerja ke membuta.. ..

ELLYWhere stories live. Discover now