20

808 30 13
                                    

Elly duduk termenung sambil memikirkan kejadian 2 hari lepas yang menimpa dirinya. Tanpa pengetahuannya. Tanpa kesedarannya. Tanpa keizinannya. Tanpa kerelaannya.

Dah 3 hari ni lah jugak Elly dapat bunga matahari  beserta kad dari penghantar misteri. Tak di ketahui siapa pengirimnya.

Elly merenung setiap benda yang ada di atas mejanya. Ada files,pasu kecil, computer , pen shelf, gambar.

Elly merenung gambar Qalish dengan nya di sun way lagoon. Tersenyum dibuatnya Elly bila terkenang kan Qalish.

  Elly tersentak kerana dia baru sedar satu satu  gambar kenangan nya tiada di situ.

Elly mencari gambar nya ketika menerima ijazah di setiap ruang di meja .

Tapi hampa...

Gambar tersebut tidak di jumpai. Elly menghentak kuat meja dengan buku lima .
Melepas geram.

David dan Veronika yang sibuk terkejut.
Veronika pulak terlatah.

Elly terus menutup matanya dengan tapak tangannya.

David dan Veronika membuat isyarat.

' Kau tanya '

' Kau lah tanya kau perempuan '

' Kau lah '

'kau'

'you'

'you'

Akhirnya Veronika mengalah. David tersenyum menang. Veronika terus memutarkan bebola matanya.

Veronika menarik nafas sedalam dalamnya. Tangan kirinya naik menyentuh bahu Elly.

" Babe....kau ok? " tanya Veronika  dengan lembut.

David menunggu reaksi Elly.

" I'm Good...don't worry . " kata Elly dengan suara yang serak. 

Veronika terus menggosok bahu Elly, berharap dapat menenangkan Elly.

Walaupun Elly cakap dia Good  tapi kebenaran nya dia tahu, Bukan Good.
Kalau tak,  takkan nak hentak meja dengan kuat.

Elly terus mengangkat kepala nya. Tangan nya mencapai 3 kuntum bunga matahari yang baru di terimanya pagi tadi.

Jari runcingnya mencapai kad berwarna kuning. Elly membaca setiap perkataan yang ada kad tersebut.

'hello sunshine.  May Allah shower you with happiness. :)'

Elly tersenyum kecil. Elly menghidu bau bunga matahari tersebut.

'the smell.... '

David yang melihat tingkah laku Elly tersenyum kecil.

' Tak sia sia Mika Bagi kau bunga El ' desis hati David.

****

Elly berjalan dengan perlahan perlahan Menuju ke Meja Tuan Mika, tetapi Tuan Mika tidak kelihatan sama sekali.

Elly mencari cari kalibat Boss nya.

" Tuan Mika? "

"Tuan Mika?? "

Tiba Tiba bahu Elly dicuit dari belakang dan kerana terlampau terkejut Elly membuat tindakan drastik.

Dush

"Argh... " adu Mikael dengan muka yang berkerut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 05, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ELLYWhere stories live. Discover now