14🌻

534 28 7
                                    

Elly bekerja dah 3 bulan . Dalam 3 bulan banyak macam yang berlaku . Owh ya , En.Fizi dah tak berani nak kacau Elly , tak tau sebab apa ?

Selama 3 bulan tu semua orang panggil dia ' Elly' atau ' El' ... .

Kerja Elly macam biasa je. Kerja kerani lahh...dan dan dan....nak dekat setiap hari
Elly dapat bunga dari orang yang sama ia itu budak production yang bernama Kamal .

Hah ! Si Fizi kena sepak . Jangan yang ni parang sudah.

" El , Mika panggil engkau " kata David sambil sengih2

Elly hanya mengangguk. Padahal, David sudah tahu yang MIKAEL menaruh hati dekat Elly . Cuma  Mikael takut bertepuk sebelah tangan.

FLASHBACK 1 MONTHS LATER.......

David dan Mikael lepak dekat coffee bean .
Sepanjang mereka duduk sambil minum , banyak mata memandang kearah dua jejaka kacak tersebut .

Tapi Mikael dan David buat tak tau je..well perkara biasa or should i say...dah hati dah berpunya .

" So apa hal kau ajak aku keluar in?" kata David sambil minum ice latte.

" Hm..aku tak tau . " kata Mikael sambil angkat bahu.

" Seriuosly lah? Kau ajak aku keluar sebab tak tau , kau tau tak harga minuman yang aku minum ni nak mencecah rm20 ringgit. Lagi kau cak-"

Belum sempat bebelan David habis Mikael dah potong.

" Ok ok. Aku ajak kau keluar sebab aku nak tanya . " kata Mikael sambil angkat kedua tangan , tanda menyerah.

Hah!  Disini ada info . Mikael tak suka orang membebel , berleter . Or what ever its called!??? Dia tak suka.

David senyum sumbing. Padahal, David sengaja membebel  sebab dia tahu Kawan dia ni tak suka orang membebel . Apa lah sangat harga ice latte ni ...David boleh beli 10 cawan lah . David jenis yang tak berkira kalau bab duiy . Asal jangan membazir.

" kau nan tanya apa?" kata David

" Er..kalau kau ada perasaan bedebar debar dekat seseorang tu . Lepas tu , tak sah kalau sehari tu tak tengok muka dia .....macam rindu ? Aku nak tanya perasaan apa tu ?" terang Mikael .

Mikael jadi tak tentu hala sebab  seorang wanita ni . Tidur pun tak lalu.

David angkat kening.😕

" Aku ni normal lah eyh. Nak pasangan aku perempuan bukan lelaki ." sempat pulak si David ni belawak tapi tak seberapa nak lawak.

" Aku luku jugak kang!" kata Mikael sambil acah acah gitu.

" Ok ok ....aku pun ada... Perasaan macam tu .Tapi aku dah pandai control lah ...sebab hari hari aku jumpa pujaan hati aku tu. Tapi setiap kali aku bedepan dengan ' dia ' , bersembang dengan ' dia ' memang aku jadi tak keruan . Sebab apa ? Sebab aku dah jatuh cinta.😍" terang David .

" So kau nak cakap yang aku ni jatuh cinta lah ?" kata Mikael

" Jap sebelum tu , kau bedebar dengan sapa ? Lelaki ke perempuan?" kata David dengan muka yang agak serius.

" Kau agak agak lah aku nak kawin nanti dengan lelaki? Mesti lah perempuan." kata Mikael lagi . Geram .

" Sapa perempuan malang tu?" kata David sambil tersengih .

" Kau janji dulu jangan nak gelakkan aku eyh ?"  kata Mikael.

David Angguk sambil mencapai ice latte nya  dan menghirup .

ELLYWhere stories live. Discover now