22. Chimmy

188 10 0
                                    

"Jonas, ik zou graag Charlie eens mee uit vragen. Maar ik weet niet hoe en wat kan ik doen?" vroeg Jimmy. "Je kan iets doen dat Charlie leuk vindt." antwoordde Jonas. "Mila, kom eens." Mila kwam bij de jongens staan. Ze hadden alle drie een tussenuur. Ze liepen naar de kelder. "Wat is er?" vroeg ze. "Jimmy, wilt iets met Charlie doen. Maar hij weet niet wat." vertelde Jonas. "Je kan naar het park gaan, je kan iets samen eten, je kan aan haar vragen wat ze wilt doen, je kan naar de bioscoop gaan..." somde Mila op. "Wanneer wil je ongeveer gaan?" vroeg Jonas. "Ik weet niet. Ik dacht misschien vrijdag." reageerde Jimmy. "Oké, moeten we je helpen met plannen?" informeerde Mila haar. "Dat mag altijd. Want ik ken meisjes is geen goede combinatie." antwoordde hij. "Die van Jonas ook niet." lachte Mila. "Zeg, dat is niet waar. Hoe komt het anders dat we een koppel zijn?" vroeg Jonas. "Omdat ik het eerst zei en jij bent me achterna gelopen en dan gekust." zei Mila. "Ik ben wel de eerste die initiatief nam om te kussen." was Jonas trots.

"Jongens." zei Jimmy. "Sorry." zeiden Jonas en Mila samen. "Dus wat wil je dan doen?" vroeg Mila. "Ik kan naar de bioscoop gaan en daarna iets gaan eten. 's Avonds mag zij dan kiezen wat we doen." zei Jimmy. "Oké, Zullen we eens zien welke films er zijn? En waar je kan eten?" polste Jonas. "Ik dacht dat om samen te koken." antwoordde Jimmy. "Dat is wel leuk en kan tot leuke situaties leiden." reageerde Mila en keek Jonas aan. Jonas keek op zijn gsm voor een leuke film. "Hier, deze film wilt Charlie graag eens zien." wees Mila een film aan terwijl ze mee keek bij Jonas. "Ben je zeker?" vroeg Jimmy onzeker. "Ja, ze heeft het zelf tegen mij gezegd." antwoordde Mila. "Oké, dan koop ik daar twee kaartjes voor." zei Jimmy. Hij ging terug naar zijn les.

Nu zat hij samen met Charlie. Jonas en Mila gingen ook naar de les. "Wel schattig van Jimmy dat hij dat regelt voor Charlie." zei Mila. "Ja, hopelijk gebeurt er daarna iets." reageerde Jonas. "Want er is niets mooier dan samen zijn met de persoon die je graag ziet." Mila lachte. "Dat is waar." reageerde ze. Jonas nam haar hand vast. Jimmy en Charlie zaten samen achteraan in de les. Jimmy twijfelde constant. -Zou Charlie het wel leuk vinden? Ga ik haar niet vervelen?- dacht Jimmy na. "Charlie." fluisterde hij. Charlie keek zijn richting uit. "Charlie, heb jij iets te doen deze vrijdag?" vroeg hij. "Nee, normaal heb ik buiten school niets te doen." antwoordde Charlie. "Wil je dan soms met mij iets gaan doen?" polste hij. "Ja, dat is goed." reageerde ze. "Dan spreken we na school aan de schoolpoort af." ging hij op haar in. "Wat gaan we doen?" informeerde ze haar nieuwsgierig. "Dat is nog een verrassing, maar ik kan wel zeggen dat je het leuk gaat vinden." reageerde Jimmy. "Ik heb er al zin in. Ik hoop dat het snel vrijdag is." was Charlie enthousiast. "O'Hara! Timmermans! Opletten alstublieft." zei hun theorie leerkracht. Jimmy en Charlie draaide zich meteen naar voor en begonnen op te letten. Af en toe gaven ze elkaar nog een glimlach.

Die vrijdag stond Jimmy al aan de poort te wachten. Jonas wachtte even met hem mee omdat hij op Mila moest wachten. "Klaar voor?" vroeg Jonas. "Ik heb wel een beetje stress. Wat als ze het totaal niet leuk vindt?" twijfelde Jimmy. "Maat, het komt wel goed. Ze zal het wel geweldig vinden. Ze is in gezelschap van de beste jongen die ze maar kan inbeelden." zei Jonas.

Mila en Charlie kwamen samen aan. Mila en Jonas namen afscheid van Charlie en Jimmy. Daarna vertrokken ze samen en lieten Charlie en Jimmy alleen. Ze gingen ook door. Eerst nog snel even langs Jimmy's huis passeren om hun boekentassen af te zetten. Vervolgens gingen ze snel door. Zodat ze op tijd kwamen om nog chips en drank te gaan halen. De hele weg naar de bioscoop werd niets gezegd. Jimmy wou wel, maar hij durfde niet. Uiteindelijk nam Charlie het woord. "Welke film gaan we zien?" vroeg ze. Omdat ze doorhad dat ze naar de bioscoop gingen. "Dat zal je wel zien." antwoordde hij. "Ik kan wel zeggen dat je het tof gaat vinden." Charlie kon al niet meer wachten. Ze was zo benieuwd. In de bioscoop ging Charlie alle films af. Veel schrapte ze al, omdat ze weet dat Jimmy nam de tickets en ging richting de juiste zaal. Charlie had niet gezien welke film in zaal vijf speelde. "Waar zitten we eigenlijk?" vroeg Charlie. "We zitten helemaal achteraan in het midden." antwoordde hij. Ze gingen naar boven. "En welke film zien we nu eigenlijk?" polste Charlie. "Dat zal je wel zien. De film begint binnen vijf minuten." reageerde hij. Charlie begon opeens heel spontaan over van alles te vertellen en Jimmy luisterde zonder haar te onderbreken.

Ghost Rockers - In het KortWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu