7. Mila's zus

332 15 0
                                    

Mila en haar kleine zus, Lotte waren super gelukkig samen. Vroeger hadden ze het perfecte leven. Maar toen sloeg het noodlot toe. Hun moeder stierf, waardoor hun vader het foute pad koos. Mila en Lotte werden naar pleeggezinnen gebracht. Elk apart, maar dat wou Mila niet. Telkens liep ze weg op zoek naar haar drie jaar jonger zusje. De organisatie zag dat de zusjes scheiden geen zin had. Dus vanaf dat moment werden ze samen verplaatst. Het was wel grappig om te zien. De twee zusjes waren totaal niet hetzelfde. Mila was opstandig, eigenwijs en koppig. Terwijl Lotte eerder rustig was en haar aan de regels hield. "Mila, mag ik morgen naar dit feestje?" vroeg Lotte. "Lotte, ben je zeker? Overmorgen is het school. Je kan onmogelijk terug naar huis komen." zei Mila. Sinds Mila begeleid woont, mocht Lotte bij haar wonen, maar er waren voor de beide meisjes strikte voorwaarden. "En wanneer mag ik naar het DAM?" vroeg Lotte. "Binnenkort. Nog een jaartje wachten." antwoordde Mila. "Lotte, morgen komt er een jongen mee met mijn naar huis. Ik wil dat je braaf tegen hem bent." "Oeh... een vriendje?" polste Lotte speels. Mila stak haar beide handen op. "Komaan zus, normaal hebben we geen geheimen voor elkaar." smeekte Lotte. "Zullen we gaan slapen dan is het sneller morgen?" reageerde Mila. Lotte treuzelde de trap op. Vanaf dat moment belde Mila met Jonas. Sinds kort mogen ze hen een koppel noemen. "Hey sunshine. Alles goed?" vroeg Jonas. "Ja, altijd als ik je zie of hoor, gaat het goed." antwoordde Mila. "Smelt, smelt." lachte Jonas. "Je zus vind het toch niet erg dat ik kom." "Nee, ze is heel nieuwsgierig over jou." lachte Mila. "Dan zullen we haar nieuwsgierigheid nog meer op de proef stellen. Door niets te zeggen over ons." zei Jonas. "Je bent echt gemeen." reageerde Mila. "Je kent me toch." zei Jonas. "Ik ga gaan slapen." sloot Mila het gesprek af. "Tot morgen." "Slaapwel, mijn klein liefje." reageerde Jonas.

De volgende morgen maakten de twee zusjes hen klaar. "Vandaag komt je vriendje." zei Lotte enthousiast. "Wie zegt het dat het mijn vriendje is?" vroeg Mila. Ze gingen samen weg. Mila zette nog snel haar zus af op haar school. Daarna ging ze naar het Dam. "Hey, zo laat." Vroeg Jonas. "Mijn zus was weer bezig met haar vragenuur." antwoordde Mila. "Straks zal het misschien stoppen." reageerde Jonas. "Volgens mij niet. Zo is Lotte niet." lachte Mila. Ze gingen naar de les. Als de lange dag voorbij was, stonden Jonas en Mila aan hun lockers. "Kom je met mij mee? Of kom je pas straks." vroeg Mila. "Ik wil wel met je meekomen naar huis." antwoordde Jonas. "We moeten Lotte dan wel eerst ophalen." zei Mila. "Dat is goed." ging Jonas op haar in. Ze wandelden op hun gemak naar de school van Lotte." "Daar komt ze al." zei Mila. Lotte kwam aangelopen. Recht in Mila haar amen. "Dag zusje." zei Mila. "Is dat nu..." vroeg Lotte. "Ja, dat is Jonas." antwoordde Mila. "Jonas, zijn jullie samen?" informeerde Lotte haar. Jonas stak zijn handen in de lucht de lucht. "Pestkoppen allebei!" zei Lotte. "Maar ik kom er wel achter."

Ze liepen naar huis. "Wat eten we vanavond?" vroeg Lotte. "Wat denk je van..." dacht Mila na. "Pizza?" vulde Jonas aan. "Ja lekker! Dat is zo lang geleden." reageerde Lotte. Binnen de tien tal minuten kwam en ze thuis. "Heb je huiswerk." polste Mila. "Nee, geen huiswerk." antwoordde Lotte. "Ga dan je zak voor morgen klaarmaken." stuurde ze haar zus naar boven. Jonas zette zich in de zetel en Mila kwam op zijn schoot zitten. "Gaat je zusje niet ontdekken dat we samen zijn als we zo zitten?" vroeg Jonas. "De komende tien minuten blijft ze boven. Dus hebben tijd genoeg." Maar wat ze niet wisten, was dat Lotte beneden aan de trap aan het luisteren was. Ze lachte in haar eigen. -Yes, ik wist het.- dacht ze. -Nu een plan verzinnen om hem te betrappen.- Ze liep heel voorzichtig de trap af. Ze keek eerst door het sleutelgat om te zien of ze nog steeds bezig waren met elkaar. Ze zag hen net kussen. Ze deed de deur op en zei: "Mila." Mila en Jonas schrokken op. Ze hadden totaal niet gedacht dat ze hier al zou staan. "Wat is er?" vroeg Mila. "Wil je me niet helpen bij het maken van mijn zak?" polste Lotte. "Ja, dat is goed. Jonas, bestel jij de pizza's al? Voor mij..." "Een quattro stagioni." vulde Jonas Mila aan. "Ja, en voor Lotte?" vroeg Mila. "Ik wil... Ik wil... een pizza met worstjes." koos Lotte.

Ghost Rockers - In het KortWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu