8. Toegeven

352 16 0
                                    

Het tweede seizoen gaat van start. Ghost Rockers is een populaire serie op ketnet. Het wordt zelf in Nederland gedraaid. De opnames waren al geëindigd. Zoals altijd kijken ze de eerste aflevering samen. Juan had voorgesteld om het bij hem te doen. Iedereen mocht blijven slapen, want de dag erna hadden ze een persdag en dat is toch veel gezelliger om samen ergens naartoe te rijden dan alleen. Hij ging beginnen met zijn appartement klaar te maken. De bel ging bij Juan. "Hey Tinne." begroette hij Tinne. Tinne gaf hem een kus op de wang. "Hey Juan." begroette zij terug. "Je bent zo vroeg we hadden toch om zeventien uur afgesproken." dacht hij na. "Niet dat ik het erg vind dat je er al bent, hoor. Helemaal niet, want ik moest je nog iets zeggen." ratelde hij. Tinne glimlachte naar hem en ging naar binnen. -Waarom word ik toch altijd zo zenuwachtig als ze in mijn buurt komt ben ik dan echt verliefd op haar- dacht hij in zijn eigen. "Ja euhm... Ik dacht dat je hulp kon gebruiken voor euhm... Alles euhm... Klaar te zetten. Daarom ben ik vroeger gekomen. Zo moet je niet alles alleen klaar zetten." antwoordde Tinne. "Dat mag altijd hoor." glimlachte Juan naar Tinne. Samen begonnen ze eraan. Het was misschien niet veel dat ze moesten doen, maar samen was het leuker en sneller gedaan. Wanneer alles klaar gezet was, gingen ze in de zetel zitten. Juan was net ervoor nog twee glazen gaan halen. "Dat hebben we weer goed gedaan." lachte Tinne. "Zonder jou hulp was het nooit zo snel gebeurd. Dank u." bedankte Juan Tinne. "Dat is graag gedaan, maar jij moest nog iets zeggen." herinnerde Tinne Juan eraan. "Ah ja, euhm... Dat is euhm... Niks speciaals hoor. Dat is niet belangrijk." loog Juan tegen Tinne. "Juan, ik zie toch ook dat er iets is. Sinds dat we op de set moesten kussen, doe je zo raar. Je weet toch dat je alles kunt zeggen tegen mij, hé." Ze maakte zich oprecht veel zorgen om Juan. Ze zag echt dat er iets was dat hem dwars zat. Tinne wou er echt voor Juan zijn. Hij kon met alles bij haar terecht. Omdat Juan er ook altijd voor haar was. Dat was het minste wat ze voor hem kon terug doen.

*

Pov Tinne

Vandaag moet ik Juan kussen. Op de set. Onze personages gaan eindelijk toegeven dat ze verliefd. Net wanneer ik er over ben dat ik nooit iets kan beginnen met Juan moet ik met hem kussen. Nooit ga ik er eigenlijk er over zijn. Want ik weet het zeker. Ik wil met hem oud worden, maar één probleem staat in de weg. Hij is mijn tegenspeler, mijn beste vriend. Ik kan niets met mijn tegenspeler beginnen. Dat zou heel raar zijn. We zeggen het allebei. Ook al zijn mijn gevoelens heel sterk. Ik ben er zelf zeker van dat hij niks voor mij voelt. Allez, kijk naar mij. Ik ben echt niet zijn type en durf het hem ook niet te zeggen. Ik moet echt proberen om hem uit mijn hoofd te zetten. Als ik het gaat zeggen, gaat alles zo veranderen dat wil ik echt niet. Ik wil echt dat hij mijn beste vriend blijft. Dat is het laatste wat ik wil dat alles verandert. Ik moet mijn gevoelens aan de kant schuiven. ik sloot mijn ogen en ademde eens diep in en uit. "Ik ben niet verliefd op Juan." zeg ik een paar keer voor de spiegel in de badkamer. Niemand is thuis dat voordeel heb ik dat ik het kan zeggen. Want als mijn zus er achter komt. Gaat ze me een hele tijd irriteren omdat ik verliefd ben. Mijn broer zou dat ook nog doen en mijn ouders die gaan het tegenovergestelde zeggen en die zouden zeggen dat ik het wel tegen Juan zou zeggen. Iedereen kent dat wel. Hopelijk spreekt vandaag me er niet over aan. En gaat niemand mijn gevoelens voor Juan zien.

Ik hoor de deurbel. Zoals altijd rij ik met Juan mee dus waarschijnlijk is hij het. Dat doen we eigenlijk al elke dag als we naar de set moeten rijden. Gewoon omdat hij toch voorbij mij rijdt. Ik leg snel mijn haar nog goed en doe de deur open. Ja, ja, de knappe jongen staat weer voor me. Ik lach vriendelijk naar hem en laat hem nog even binnenkomen. Snel raap ik al mijn spullen bijeen en kwam weer bij hem staan. "Hey, klaar om te vertrekken?" vroeg hij. Ik knikte en ging samen met Juan naar de set. Eerst nog een voormiddag een paar scènes draaien op de set en daarna gingen we naar Park Spoor Noord. Het was middag en we vertrokken naar het skatepark waar het ging gebeuren. -Stress? Ik nee hoor misschien heel erg veel. Ja, hallo, ik moet even iemand kussen waarvan ik stapel verliefd op ben.- Ik probeerde me zo rustig mogelijk te houden, maar vanbinnen ontploft ik echt. Hopelijk is het snel voorbij en moeten we het niet te veel doen.

Ghost Rockers - In het KortWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu