'°⊱☾✧⊰°'
"Kau! Dasar cucu kurang ajar!"
Da Eun tidak mengetahui salahnya.Dia juga tidak melawan.Membiarkan tubuhnya diseksa lagi buat keberibu kali.
Dicubit cubit tubuh Da Eun sehingga menimbulkan kesan lebam.Pisau dapur diambil,sebelum ditorehnya bibir gadis itu.
Membulat besar mata Da Eun.Peritnya sangat menusuk nusuk tubuh.Dia hanya mampu tergapai gapai,sementara neneknya mencekik dan menoreh bibirnya.
"Mulut kau sengaja membawang sana sini pasal aku,kan?! Kau yang beritahu orang yang aku dera kau,kan! Cucu syaitan betul! Buat malang dalam hidup aku!"
"Umph..." Air mata mengalir laju.Dia menggelupur bagaikan ikan lemas.
Mata neneknya terpandang akan tong sampah.Menyedari bahawa cucunya memakan sisa burger tadi,hatinya meluap kemarahan.
Kalau boleh,dia tidak mahu memberi bantuan langsung pada gadis itu.Dalam kamus hidupnya,dia tidak mahu cucu bernama Park Da Eun sampai bila bila.
Perkahwinan anak lelaki Nek Ming dengan ibu Da Eun menimbulkan perasaan amarah.Disebabkan ibu Da Eun,anaknya derhaka padanya.
Nek Ming mengetap rahang saat teringat kisah itu semula.Terus ditarik tubuh tidak berdaya Da Eun ke tingkat atas sebelum dicampak kasar ke bilik kosong.
"Ne...nenek,salah ke Da Eun nak hidup gembira...biarpun sehari?" Suaranya halus dan tersekat sekat.
Nek Ming terus tertawa besar.Disepaknya kepala Da Eun sehingga menyebabkan hantukan di dinding.Gadis itu diam sahaja.
"Wah,bodohnya soalan! Hey,kau... memang takkan hidup gembira walau sedetik pun!Faham?"
Pintu bilik dikunci dari luar.Mata Da Eun melilau sekeliling dengan perasaan resah.Bilik itu kosong,berwarna putih bersama satu tingkap yang berlangsir merah.
Dia ketakutan.Pintu diketuk bertalu talu dari dalam.Neneknya sekadar ketawa,puas dengan kesengsaraan Da Eun.
'°⊱☾✧⊰°'
YOU ARE READING
Precious Lucid Dream.
Fanfiction© 2020 Takdir yang menemukan kita, takdir juga yang boleh memisahkan kita. cover by : @liceberry [ 3th winner of BTS Magic Book Award. Special thanks to the juri, bangang squad gang and all my lovely friends. ♡ ]