" الشخصيـات . "

1.5K 35 17
                                    

' سُبحـان الله و الحمـدلله و الله أكبـر و لا إله إلا الله💙'

' صلّوا ع النبي قبل ما تقرأوا و اوهبوا الثواب لـ محمود البنا _ رحمه الله _ 💙⁦🙏🏻⁩'

_____

أيوه و الله في شخصيـات جديـدة يا ولاد😹😹⁦♥️⁩
عشان نبقا ع نور بس .. أنا أصلاً مكُنتش ناوية أنزل لهم صور و بتاع ، مبحبش كده لأن إنتِ كـ قارئة ليكِ حُرية تخيُّل البطل و البطلة براحتك ، و أكيد تخيُّل عن تخيُّل يـفرق ..

فـ الصور دي هتبقا لـ مُجرد إنكوا تتخيلوهم بس ، عايزين ترسموا في دماغكوا صورة تانية براحتكوا ..

أساساً أنا منزلتش لـ أمُهاتهم و أبهاتهم صور ..😹😹

يالا إيني واي ..😹😹😹

_____

مبدئياً : غُفران مرات أيمن أشرف ، أخوها هيثم ، بيستتها أشرقت متجوزة أدهم و عندهم كيان ، غُفران مخلفة إياد و فارس ، هيثم متجوز ملاك .. هو ظابط و هي ظابط .. أيمن كمان ظابط في الأمن الوطني بس بيشتغل في القسم كـ تغطية يعني مع هيثم .. غُفران عالمة كيميا . ( اللي عايز معلومات أكتر يروح يراجع شخصيات لأنك تُشبهه ، اللي ميعرفهمش أصلاً يُفضل يروح يشوف فصل الشخصيات .. )

حـياة مرات إسلام ، حـياة دكتورة أطفال و إسلام مهندس ، آلاء مرات محمد .. آلاء دكتورة صيدلانية و محمد دكتور جرّاح ، ورد مرات أحمد .. ورد دكتورة نفسية ، أحمد مهندس بترول .. عايشين هم كلهم في بيت واحد .. ( اللي مش فاكر برضو يروح يقرأ فصل الشخصيات في الدكتورة و الباشمهندس .. )

حياة و إسلام خلّفوا حـياة الصغيرة ' من مراته الأولى اللي توفت '  و يُونُس ..

آلاء و محمد خلّفوا مالِـك ..

ورد و أحمد خلّفوا أسيل ..
_____________

" يُونـس إسلام السيُوفي .. "

( ده يُونِس قلبي ده ، ، 😹😹💙💙💙💙💙💙 )

ابن إسلام السيوفي التاني و يُعتبر _ حالياً _ ، الأخير في ولاده هو و حياة ..

عنده 25 سنة ..🙄 ، ياعم تخيّل 😹😹 ، إن البيبي فيس اللي هينزل كمان شوية ده ، عنده 25 سنة ..

( في الحقيقة أساساً هو عنده 34 ، عارفين أنا مهما كِبرت صغير ؟ ، هو ده ..😹😹😹😹💙)

دكتور جراحة عامة .. بيشتغل في المُستشفى بتاعت عمه مُحمد < جوز آلاء > ، مع والدته هناك برضو ..

بيحب أخته جداً جداً ، و هو شخصية حنينة و طيبة جداً جداً ، بيحب بنت عمه أحمد .. أسيل💙

في أحيان كتير بيتقمص باباه في عصبيته و نرفزته و غيرته .. بس هو باباه في طيبته و حنيته برضو ..💙

«حِلْم بعِيد!»✔️⁩حيث تعيش القصص. اكتشف الآن