"Wei cepatlah, lambat sampai kan! " marah Lisa.
"Hamboi minah ni, sape yang paling lambat hah sekarang ni" marah si Syafiq balik.
Dah 20 minit mereka menunggu Nuha di dalam kereta. Entah apeke lama lah dia bersiap tu. Pakai mekap berapa lapis entah. Tapi si Nuha tu bukannya suka bermekap.
Kelihatan Nuha dari jauh berlari anak. Terus dibuka pintu kereta penumpang.
"Sorry geng. Ok dah jom gerak" sengih Nuha.
"Ee kau buat apa hah minah. Lambat betul" marah Syafiq. Gear ditekan ke D. Kereta meluncur laju untuk keluar dari resort.
"Alah terlajak tido tadi. Sorry lah! Aku letih lepas jogging tadi. Pastu aku sambung berangan dalam mimpi sebab tadi aku jumpa p. Mateen" ujar Nuha.
Kereta terus dibrek mengejut. Lisa dah terkedepan. Nasib pakai seat belt. Nuha pula jatuh ke bawah.
"Adoi kau ni kenapa nyahh! Sakit siot pinggul aku! " marah Nuha.
"Eh sorry-sorry aku terkejut babun tadi. Hehe" Syafiq menyambung pemanduannya.
Lisa menjeling syafiq tajam.
"Kalau kau ni perempuan lama dah aku humban dalam tandas. Biar kau tahu apa itu erti kesakitan. Kau kenapa nyah?" Lisa nak meletup. Tapi sedaya upaya ditahannya.
"Tak aku terkejut macam mana si Nuha ni boleh terjumpa dengan p. Mateen? Kuat benar jodoh kau dengan dia.. Agitchuu" ketawa Syafiq.
"Dah dia bercuti dekat sini jugak. Memanglah jumpa kau ingat pantai Bukit keluang tu luas sangat ke sampai probability nak jumpa seseorang tu tak sampai 0.001?" balas si Lisa.
"Pergh cayalah, Lisa jawab untuk aku" Nuha bertepuk tangan.
"Hmm ye tak ye jugak, kau takde jumpa ke Lisa, salah seorang drp 4LHGB tu? Macam sir Noah ke?" tanya Syafiq.
Lisa terus terbatuk kecil apabila mendengar nama Noah tadi.
Syafiq dan Nuha saling berpandangan di dalam cermin. Yelah takkan si Syafiq nak berpaling ke belakang. Accident kang! Nuha hanya mengangkat bahu. Tanda tidak tahu.
"Kau kenapa nyah sampai nak terbatuk segala? " tanya Syafiq.
"Erm takde ape-ape. Aku rasa ada orang mengata aku dekat rumah. Hahaha" Lisa ketawa. Tapi awkward sangat bunyinya.
Nuha dan Syafiq makin curiga. Tapi malas nak berlanjutan sebab si Lisa ni suka sangat berahsia. Tapi lambat laut mereka pasti dia akan ceritakan kisah nya.
"Kita nak tengok movie apa ni? " tanya Syafiq.
"IT 2" Jawab Nuha dan Lisa serentak. Fuh semangat sangat ni.
"Ok, si Lisa memang berani tapi aku kurang yakin dengan si Nuha ni. Hantu tak sempat keluar dah bertempik. Macam mana tu? " ujar Syafiq.
Bukannya mereka tak tahu si Nuha ni penakut tahap upsr. Tengok wayang dekat Dewan Kuliah hari tu pon dah bertempik macam kena histeria. Si Lisa pulak memang hati kental. Syafiq pula buat lek wak peace je.
"Eh lek lah! Aku yakin kali ni aku akan berjaya mengatasi rasa takut itu. " tanggannya digawangkan membentuk kepalan tinggi. Dah macam watak anime bila semangat berkobar menyebut Gambatte dan keluarlah api di belakangnya.
Klise betul!
"Hmm yelah Nuhaa oii" Syafiq dan Lisa bolayan.
Akhirnya ketawa tercetus. Bahagia betul dapat kawan macam ni!
YOU ARE READING
My Hot Lecturer ✔️
RomansaHidup sebagai pelajar di kolej Matrikulasi bukan mudah. stress macam nak mati! Bagi Nuha Cara untuk menghilangkan stress itu adalah dengan mencuci Mata. Melihat lelaki hensem adalah cuci Mata yang bukan semua perempuan suka. ye, lagi elok jaga panda...