V tomto příspěvku jsem se rozhodla podělit se o 10 historických seriálů, které já osobně považuji za kvalitní. Hodnocení se odráží od historické přesnosti, scénáře, hereckých výkonu a celkové výpravy.
Taktéž chci upozornit na následující věci:
• hodnocení je v určité míře subjektivní
• Reign/ Království se v žebříčku nevyskytuje
• nejsem historik
• všechny seriály mapují pouze historii Evropy (seriály o historii USA či korejské nebo čínské seriály jsem doposud nesledovala)
• všechny seriály zde uvedené považuji za kvalitní a přínosné1. Carlos, rey emperador
U tohoto španělského 17 - ti dílného seriálu jsem neváhala s 1. místem ani na chvilku.
Seriál mapuje vládu španělského krále a císaře Svaté říše římské Karla V., jenž byl nejmocnějším mužem své doby.
Na Carlosovi nejvíce oceňuji evropskou produkci, španělské herce (zvlášť pak představitele hlavní role krále) a především kvalitní scénář, krásné kostýmy a obsáhlost celého příběhu, který zahrnuje i dění v okolních státech.
10/102. The Borgias
Seriál z evropsko - kanadské produkce byl velmi dlouhou dobu mým nejoblíbenějším. Stále má u mě zvláštní význam a na 2. místě je i proto, že mě přivedl ke sledování dalších historických seriálů.
Seriál mapuje období papežství Alexandra VI., tehdejší italskou politiku a příběh jeho rodiny.
Zde opět kladně hodnotím krásné kostými a skvělý scénář, co ovšem je největším kladem seriálu jsou herci - Jeremy Irons v hlavní roli papeže a především pak Francois Arnaud v roli Macchiavelliho prince Cesareho.
9/10
3. I Medici
Italský seriál mapuje období renesanční Florencie za vlády 2 představitelů slavného italského rodu Medicejských.
Seriál jsem si neskutečně oblíbila, a proto si vysloužil 3. místo.
Největších jeho kladem je především fakt, že se natáčí v pravých lokalitách v Itálii a ne ve studiích či jiných zemích. Herci zde jsou mixem italských a anglicky mluvících rodáků. Kromě nádherných kostýmů nelze nezmínit úžasné výkony Richarda Maddena a Daniela Sharmana, herce v hlavních rolích. Seriál Medici má taktéž vůbec nejlepší hudbu, kterou jsem kdy v historických seriálech slyšela - skládanou italských hudebním skladatelem Paolem Buonvinem.
9/10
ČTEŠ
Reign [Království] - seriál vs skutečnost
Non-Fiction"Příběh" pro všechny příznivce seriálu Království, který vznikl jako reakce na komentář na CSFD, že tento seriál znásilňuje historii. Co zde najdete: - historické odchylky - zajímavosti o seriálu a hercích - porovnání s konkurencí a recenze ...