Poprava Marie Stuartovny

262 24 10
                                    

Poprava Marie Stuatovny se konala 8. 2. roku 1587.
V této části vám chci její popravu přiblížit, jelikož se seriálový tvůrci do nějaké větší realizace nepustili a někteří z vás mohli mít po dokoukání finále pocit, že se jednalo o popravu zcela idylickou.

Poprava
Poprava proběhla v Fotheringhayjském hradu za přítomnosti několika přihlížejících z  řad šlechty. Marie do síně vstoupila hrdě a se vztyčenou hlavou. Místo zpovědi se Marie pomodlila, jelikož jejímu zpovědníkovi bylo zakázáno ji doprovodit a coby katolička odmítla tuto službu od protestanského faráře. Marie také odpustila svým nepřátelům.
Podle zvyku před ní poklekl kat, který ji prosil o milost za to, co se chystá vykonat.
Je nutno připomenout, že Marie byla popravena za pomocí sekery, ne meče, jako se této výsady dostalo Alžbětine matce, Anně Boleynové.
Při velké Mariině smůle se jejímu katu nepodařilo setnout hlavu na 1. pokus, pokusy potřeboval celkem 3.
Při dodržování další zvyklosti, tedy zvedání hlavy do výšky, hlava upadla a kutálela se po zemi, jelikož na Mariině hlavě byla před tím paruka.
Její poprava se tedy stala opravdu děsivou podívanou.
Marie zemřela ve věku 44 let. Za vlády jejího syna Jakub byly její ostatky převezeny do Westminsterského opatství.
Marie nebyla 1. královnou popravenou v anglické historii. Před ní svůj osud takto skončily manželky Jindřicha VIII, Anna Boleynová a Kateřina Howardová, nebo také devítidenní královna Jana Greyová (která se dočkala soukromé popravy).

V médiích video o Marii od MadamCameron, podle mého názoru velmi povedené :)

Reign [Království] - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat