90. Vražda lorda Hamiltona

57 6 5
                                    

Seriál
Jakub zabijí lorda Hamiltona, významného protestantského skotského šlechtice, jelikož se lord měl podílet na chystání Mariiny vraždy. Nakonec se ukáže, že celá situace byla past na Jakuba, který zabitím lorda Hamiltona vyprovokoval jeho spojence. Jakub je následně vyhnán ze Skotska.

Skutečnost
James Hamilton byl významným a politicky mocným šlechticem. Podporoval Mariinu Stuartovnu (i po jejím pádu), stejně jako zbytek jeho rodiny. Poté, co byla ve Skotsku nastolena regentká vláda Earla z Moray (Jakuba), Hamiltoni upadli u regenta v nemilost, kvůli podpoře Marie Stuartovny. Situace vyeskalovala natolik, že se James Hamilton rozhodl Jakuba Stewarta zavraždit. Vraždu spáchal 23. ledna 1570, kdy Jakuba zastřelil z okna domu svého strýce - arcibiskupa. Jakub se tak stal prvním členem vlády, který byl zabit střelnou zbraní. Hamilton poté pobýval nějaký čas ve Francii a roku 1579 prohlásil skotský parlament jeho rodinu za rebely. Zemřel roku 1581.

         ***
Pro všechny fanoušky I Medici!
Pokud vás zaujala kniha Reign - seriál vs skutečnost a viděli jste i seriál I Medici, nyní můžete nově nalézt na mém profilu knihu s názvem I Medici - seriál vs skutečnost, která je ekvivalentem právě k Reign (tu bych si přála tento měsíc kompletně dokončit).
Děkuji za pozornost.
                                      ***

Zdroj: https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Hamilton_(assassin)

Reign [Království] - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat