Proč se v seriálu měla objevit?
Zde není úplně pravda, že by se Markéta nikdy v Království neobjevila. Vyskytla se totiž v jedné z úplně posledních scén seriálu, kde vedle ní stála její matka Kateřina. Ovšem do té doby byla Markéta naprosto ignorovanou postavou.
V seriálu se měla vyskytnout, protože byla taktéž dcera Kateřiny a Jindřicha. Navíc její starší sestry Alžběta a Claudie se obě v seriálu objevily, stejně jako dvojčata.Proč se v seriálu neobjevila?
To je otázka. Přestože byla Markéta v době seriálového dění poměrně mladá, byla věkem velmi blízko ke svým bratrům Jindřichovi a Karlovi. A víme, že i tyto postavy byly za účelem více atraktivního děje prezentovány starší než ve skutečnosti v té době byli. Je tedy zvláštní, že něco takového nebylo uděláno i s Markétou. Možná pro její postavu tvůrci neměli využití, či nechtěli tvořit další dějovou linii. Avšak je velmi divné, že se najednou v posledních minutách objeví nový člověk, o kterém předtím nepadlo ani slovo.
Avšak pokud by seriál pokračoval dále a dějově by pokryl například i dobu Mariina věznění v Anglii, nejspíš by se Markéta objevila, jelikož byla důležitou postavou až v pozdějším období vlády svého bratra Karla.O Markétě
• Narodila se 14. května 1553 jako 3. dcera Kateřiny Medicejské a krále Jindřicha.
• Měla přezdívku Margot.
• Byla velmi vzdělaná a mluvila několika jazyky.
• Byla celý život oddanou katoličkou.
• Zamilovala se do vůdce Katolické ligy, Jindřicha de Guise.
• Vdala se však za muže protestantského vyznání. Svého jediného manžela Jindřicha Navarrského si vzala 18. srpna 1572 v Paříži. Manželství bylo vynucené a bylo celou dobu problematické.
• V průběhu manželství žila skandálním životem, měla totiž milence.
• Z jejího manželství s Jindřichem nevzešli žádní potomci.
• Byla si blízká se svým bratrem Františkem (vévodou z Alenconu) a podporovala ho.
• Naopak s bratrem Jindřichem měla problematické vztahy a byla jím dokonce vězněna.
• Roku 1589 se stal Jindřich IV. francouzským králem a Markéta královnou.
• Od roku 1592 se Jindřich pokoušel o zrušení jejich manželství, čehož dosáhl o 7 let později.
• Po rozvodu se věnovala charitativní činnosti, podporovala umělce a také se starala o Jindřichovi děti z druhého manželství.
• Zemřela bezdětná 27. března 1615 jako poslední z dětí Jindřicha II. a Kateřiny. O pět let přežila svého bývalého manžela, Jindřicha IV.Zdroj: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Královna_Margot
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Margaret_of_Valois
Skutečná hra o trůny: náboženské války
ČTEŠ
Reign [Království] - seriál vs skutečnost
Non-Fiction"Příběh" pro všechny příznivce seriálu Království, který vznikl jako reakce na komentář na CSFD, že tento seriál znásilňuje historii. Co zde najdete: - historické odchylky - zajímavosti o seriálu a hercích - porovnání s konkurencí a recenze ...