Zapomenuté postavy - Gaspard de Coligny

39 7 0
                                    

Proč se měl v seriálu objevit?
Gaspard de Coligny byl důležitou osobou za doby vlády krále Karla. Silně ho ovlivnil a tvořil opozici ke královně Kateřině. Byl taktéž důležitou osobou v dobách náboženských válek.

Proč se neobjevil?
Osobně si vysvětluji Colignyho absenci takto: v Království nám celkově nebylo představeno moc výrazných osobností francouzského dvora. Avšak máme tu poměrně silnou postavu Stephana Narcisse, který se v seriálu udržel celé 3 sezóny. Se vztahem ke Kateřině to měl Narcisse jako na houpačce - milenci, nepřátele, spojenci. Právě nejspíše kvůli existenci tak silné postavy, jako byl právě zcela fiktivní Narcisse, se tvůrci rozhodli vynechat generála Colignyho.

O Gaspardu Colignym
Narodil se roku 1519.
• Držel několik titulů, byl například hrabě z Coligny nebo francouzský admirál.
• Jako mladý se stal vojákem a postupně si vybudoval kariéru.
• V roce 1551 sloužil jako guvernér Paříže.
• Vyznával protestantskou víru, dokonce udržoval osobní korespondenci s Janem Kalvínem.
• Podporoval Ludvíka de Condého, po jeho smrti se stal vůdcem protestanté armády.
• Roku 1571 si získal přízeň krále Karla a stal se jeho mentorem, přítele a poradcem.
• Na krále měl značný vliv a tvořil tak opozici k vlivu jeho matky Kateřiny a katolické rodiny de Guise.
• Byl zavražděn během Bartolomějské noci 24. srpna 1572 muži sloužící rodině de Guise.
• Coligny byl nejdříve na ulici postřelen, později znovu napaden, poté shozen z okna a následně mu byla uťata hlava.
• Zanechal za sebou 3 děti, přičemž jeho syn František se stal admirálem a věrným sluhou Jindřicha Navarrského.
• Jméno generála Colignyho nese například pevnost v Brazílii, Fort Coligny.

Zdroj: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaspard_II_de_Coligny
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Gaspard_de_Coligny

Reign [Království] - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat