91. Markéta Douglas, Darnleyho matka

49 6 0
                                    

Seriál
Lady Lennoxová, Darnleyho matka, byla velmi ambiciózní žena, která podporovala manželství svého syna s Marií. Když Darnley onemocní, jeho matka toho využije a začne mamipulovat se synem kvůli svým vlastním, mocenským ambicím.

Skutečnost
Markéta Douglasová byla dcera Markéty Tudorovny, skotské královny a tety Jindřicha VIII. Narodila se ale až z jejího druhého manželství s Archibaldem Douglasem. Markéta Douglasová byla zároveň sestra Mariina otce Jakuba.
Jako mladá pobývala na dvoře krále Jindřicha VIII. a sloužila tam jako dvorní dáma Anně Boleynové, Anně Klevské a Kateřině Parrové. Roku 1536 upadla v nemilost, když neuváženě slíbila Thomasi Howardovi sňatek bez souhlasu krále. Následně byla uvězněna v Toweru a později jí bylo odpuštěno, její spoluviník však ve vězení zemřel.
Markéta se později provdala za Matthewa Stewarta a porodila mu několik dětí, včetně Darnleyho. Lady Lennoxová aktivně podporovala sňatek Marie se svým synem. Ten se však nelíbil anglické královně Alžbětě, která proto Markétu nechala roku 1566 uvěznit v Toweru. Propustila ji až po Darnleyho vraždě následujícího roku.

Zdroj: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Margaret_Douglas

Reign [Království] - seriál vs skutečnost Kde žijí příběhy. Začni objevovat