Bab 7 : Hero ke?

4.1K 281 75
                                    

Part 7

"Woi, hero! Asal kau lembik sangat, tak lawan, hah?!" Jerkah seorang lelaki botak, yang melibas tubuh Ash tadi. Dia mara dekati Ash, dan diangkat Ash yang telah terkulai layu.

"Kau ingat kau boleh lepas bila belasah aku?" Suara Ash tiba-tiba bersuara. Tidak kuat dan perlahan, namun aku bisa dengarinya.

Aku teguk liur perlahan. Risau juga kalau-kalau Ash mati dibelasah. Macam mana aku nak jawab dengan mak bapak dia? Aku rasa bersalah pula, walaupun dalam hati aku bersorak jikalau Ash akan dibelasah lagi.

Aduh, jiwa kejam aku dah menjelma.

Aku tidaklah baik sangat nak kesiankan si Ash tu, dah dia datang sini buat apa? Yang aku curiga sungguh, kenapa samseng ni boleh telefon si Ash ni. Tak silap aku, mana pernah aku save no Ash, dan aku pasti tidak mungkin Ash hendak comtact aku.

Dunia terbaliklah, kalau dia ada no aku dan cuba nak contact aku.

Tapi, kalau ini rancangan Ash pun. Tidak mungkin dia dibelasah seteruk ini. Mungkin ini kerja si Lya, betina talam dua muka tu. Sebab, aku teringat kata-kata geng-geng samseng ni. Jika ada hero selamatkan aku, habislah kena lunyai. Mungkin-

Tergeleng aku, tak sangka Lya secantik dan bertutur lemah lembut itu rupanya plastik semata-mata. Untuk apa dia perlakukan aku begini? Apa yang dia dengkikan aku sebenarnya ni?

"Kau pegang jantan ni! Aku tak kerjakan dia cukup-cukup!"

Tersentak aku apabila terdengar suara itu memetir. Mata terus kutalakan di hadapan. Sangat jelas, Ash di pegang oleh dua lelaki berbadan tegap. Kepalanya tegak, dan aku nampak ada senyum sinis berlabuh di bibirnya yang kebiruan bengkak. Habislah lunyai muka dia lepas ni, nanti nak tayang apa pulak depan aku kalau muka dia calar balar nanti?

Ish, takut pula bila dia pandang aku sekilas sebelum perutnya ditumbuk padu oleh lelaki berkepala botak. Dan, tidak cukup itu, dia masih kekal senyum dan meludah muka penjahat tersebut.

Haish, syaitan dah rasuk dia ke sampai berani macam tu sekali?

"Kurang ajar, kau!" Tumbukan dilayangkan ke muka Ash sampai kepalanya terteleng ke tepi.

"S***! Sakitlah bodoh! Kau nak pukul jangan muka aku, s***! Nanti Ara tak nak aku lagi, siapa nak tanggung, b******!"

Terkedu aku. Rasa nak korek telinga aje. Eee, bodoh betul ayat dia. Agaknya otak dia dah biul lepas kena das-das tumbukan. Kesian betul. Itulah balasan untuk manusia durjana macam kau.

"Ye tak ye jugak, kan. Hahahahaha. Mari aku kasi lagi sedap. Woi, Bisu! Kasi aku pisau jap, aku nak buat lukisan kat muka lelaki s**** ni, boleh pula banyak songeh. So, aku rasa yang ni lagi syok. Biar muka kau jadi paling kacak untuk makwe hodoh, kau tu! Biar sama-sama hodoh! Baru serasi sampai ke neraka? Hahahahahhahahaha."

Kecut pula perut aku membayangkan muka Ash bakal ditoreh. Pernah juga aku impikan perkara begini jadi kepada Ash. Tapi, kalau boleh jangan tunjuk depan aku. Aku takutlah, benda kejam macam ni. Hanya syaitan je sanggup tengok. Allah, kalau boleh kau selamatkan aku dari sini sebelum si Ash jadi mangsa deraan mereka. Tak sanggup aku untuk menonton tayangan percuma ini.

"Baik, Bitak! Kejap aku cari dekat dapur. " Sahut seorang lelaki, di tepi dinding. Dari tadi sekadar memerhati. Uish, tempat buruk dan busuk macam ni pun ada dapur? Dorang ni makam tikus ke, apa?

"Cepat sikit!" Herdik Bitak lantang.

"Sebelum tu, aku nak kerjakan kau cukup-cukup. Nah!" Ditumbuk perut Ash bertalu-talu, macam dirasuk syaitan. Aku sekadar tutup mata. Takutnya, lepas ni mungkin aku dijadikan sasaran. Allah. Tolong aku.

𝐌𝐫 𝐄𝐯𝐢𝐥 𝐁𝐞𝐬𝐢𝐝𝐞 𝐘𝐨𝐮 |  √Where stories live. Discover now