"No, aku tak nak cakap dengan kau! Buang masa! Ambik balik kad kau ni!" Dengan senyuman sinis, aku lempar kad dia sampai jatuh ke bawah lantai. Tak tahu lah pula apa jadi, patah ke tidak? Kalau patah pun ada aku kesah?
"Berani kau campak kad aku macam tu je? Dah lama sangat hidup?" Dia membentak geram. Matanya mencerlung garang, tengok macam dia nak mengamuk. Tetapi aku heran apa, malah aku menjeling dia. Ingat aku takut ke?
Mataku terpasak ke sekeliling cafe, mujur tiada customer. Aku mula bergerak ke bahagian belakang, tidak kuasa hendak melayan lelaki mental itu. Lama-lama layan dengan aku sekali jadi gila.
"Kau nak lari mana, hah?!" Jerkahnya lantang. Derap kakinya menapak ke arahku, tiba-tiba sahaja dia sudah berada di sisiku. Dengan selamba dia heret aku dan dudukkan aku di kerusi.
Aku tersentak juga dilayan begitu, pantas aku tepis tangannya. Tangan aku pula terasa ringan je hendak melekat ke pipi dia. Tanpa hiraukan aku, dia terus masuk ke bahagian dalam tanpa toleh kiri kanan. Suka hati kepala dia je main serbu macam tu! Sah sewel!
Aku tak betah duduk sahaja, segera aku bangun dan mendapatkan dia. Tapi itulah aku sedikit terlambat, dia dah menyerang siap menjerit dalam tu.
"Mana bos kau? Aku ada hal nak cakap dengan bini aku. Aku nak dia cuti hari ni, kau jangan risau aku bayar gaji kau dua kali ganda untuk hari ni kat bos kau!"
Sedap mulut setan dia je panggil aku bini dia. Sesuka hati dia nak cakap bukan-bukan sampai nak bayar gaji aku double. Berapa jin dah masuk badan ni, heh?
Far muncul, mukanya terpampang pelik. Kerutan dahinya jelas menunjukkan dia tidak faham situasi yang sedang berlaku sekarang ini.
"Far, jangan percaya. Ara belum kahwin. Dia ni orang gila!"
Aku menidakkan, menegakkan kebenaran. Tak nak lah Far salah sangka, dan percaya bulat-bulat bicara Ash itu.
"Kau ambik kad ni! Bayar gaji dia. Cepatlah!"
Habis arahan menggila itu, dia heret aku keluar. Dia fikir aku ini patung tidak bernyawa ke? Kurang ajar betul. Mentang-mentang kuat selamba badak dia je angkut aku sesuka hati. Sakit tahu tak tangan aku dibuatnya.
Aku ketap bibir, masih tanam kesabaran. Dia terus melepaskan aku setelah keluar di depan tempat parking. Tanpa teragak-agak aku melayangkan penampar di pipi dia. Tidak cukup itu aku serang perutnya dan untuk menyedapkan perencah kakiku naik memijak kakinya sekuat hatiku.
Dia meraung kesakitan. Berlapis-lapis dahinya menahan sakit, badannya juga dah tertunduk menahan perih. Huh, puas hati aku!
"Kau ni kenapa? Sakitlah! Aku tahulah aku salah. Sorry ar paksa kau." Dia angkat tangan di sisinya. Aku terpinga-pinga melihat mimik muka dia bertukar keruh ditampal pula riak ingin meraih simpatiku. Air liur ke teguk rakus, dia ada split personaliti ke? Pelik-pelik je perangai. Tak pernah dia sebut kata maaf sebelum ni.
"Apa kau nak Ash?" Aku membentak geram sambil memeluk tubuh sendiri.
Dia luruskan semula badan. Mata kami bertentangan, aku menjelingnya tajam. Tengok lama-lama menyampah betul.
"Aku cari kau! Aku hampir nak gila cari kau! Kenapa kau berhenti macam tu je, s***! Kau lupa kau masih pekerja aku?!"
Hatiku tersentak. Macam pelik je. Untuk apa dia cari aku? Agaknya otak dia dah bocor kut sebab tu cakap tak guna otak?
"Peduli apa? Aku tak hingin kerja bawah majikan setan macam kau!" Selantangnya aku menjerkah tanpa fikir aku di mana sekarang ini. Sempat juga aku menjelih dia sebelum membalikkan tubuh ingin berlalu. Rasanya tak perlu dipanjangkan cerita. Dah terang lagi bersuluh aku kena call polis untuk tangkap lelaki gila ini.
YOU ARE READING
𝐌𝐫 𝐄𝐯𝐢𝐥 𝐁𝐞𝐬𝐢𝐝𝐞 𝐘𝐨𝐮 | √
Romance🏆 The Best Action | Patahan Ranting Awards 2020 🏆 Vote Terbanyak Winner | Patahan Ranting Awards 2020 Dikenali sebagai That Man Is Evil Amaran : ⚠️Depressing and Insane love story ⚠️ Ash, Dia jejaka yang sempurna dari segi luaran. Dia mempunyai s...