"Hadumak, pagi-pagi kena berkumpul pulak. Ni malas ni." Rungut Seungcheol sambil menarik-narik telinga Dino di sebelahnya. Nyaris nak pekak budak tu dibuatnya.
"Ehem, semua dah ada?" Soal Woozi sambil membetulkan tali lehernya.
"Mingyu dengan Vernon takde cikgu!" Beritahu Hoshi dari bawah pentas.
"Mana diorang pergi?" Jeonghan bertanya kepada Hoshi bagi pihak Woozi.
"Vernon kena paksa tolong Seungkwan tanam pokok rambutan dekat belakang sekolah. Mingyu pulak tolong Dokyeom basuh pinggan mangkuk minggu lepas "
"Hao, dekat Korea tumbuh ke pokok rambutan tu?" soal Jun kepada Minghao yang sedang menyikat rambutnya itu dengan sikat rambut yang bercorak bunga itu.
"Hm maybe. Kalau dekat Malaysia boleh tumbuh mengapa tidak Korea? Iya bukan?" Dengan sekelip mata kepala Minghao diketuk oleh Wonwoo.
"Kau jangan nak buat ajaran sesat dekat sini eh. Takde maknanya nak tumbuh pokok rambutan tu." Wonwoo berkata sambil menjeling Minghao.
"Aku kata maybe kan! MAYBE!"
"Yang pelajar China dekat belakang tu tak payah nak buat high note. Kamu takkan boleh lawan makcik kantin dengan pak guard kamu tu. Diorang tu spesis takde anak tekak. Kamu tak payah tiru diorang. Duduk situ diam-diam." Tegur Sir Joshua sambil memakai face mask di mukanya. Maklumlah Covid-19 makin menjadi-jadi sekarang ni.
"KAMI DAH SAMPAI! MAAF LAMBAT!" Kata Mingyu dan Vernon serentak atau lebih tepat jerit mereka serentak.
"yer, kami semua dengar. Tak payah menjerit duduk cepat." Dengan itu lantas Vernon dan Mingyu duduk di hadapan sekali.
Biasalah budak zaman sekarang, bila cikgu suruh beratur je semua nak duduk dekat belakang. Then depan semua kosong. Siapa yang lambat kena duduk depan.
"Memandangkan semua dah ada jadi saya akan mulakan perhimpunan kita sekarang." Ucap Woozi sambil memandang anak muridnya satu persatu.
"HAA MULA CEPAT MULA CEPAT! TAK SABAR NI!" Jerit Jun dengan teruja sambil melompat-lompat bertepuk tangan. Tak tahulah apa yang seronok sangat.
"Woi,duduklah. Apa benda kau ni? Pengumuman pun tak buat lagi yang kau dah seronok semacam kenapa?" Soal Chan seraya menarik pergelangan tangan Jun untuk memaksanya duduk.
"Kawan aku yang sekolah dekat Busan tu cakap minggu lepas diorang punya sekolah ada perhimpunan macam kita ni jugak lepastu kan bila cikgu diorang buat pengumuman semua orang seronok sebab ada lori milo free datang sekolah! Seronok kan?!"
"Halamak kau nak minum milo beli la dekat watsons la alang-alang watsons tengah sale sekarang ni." Balas Chan pula sambil menunjukkan ads tentang watsons di telefon pintarnya.
"Kau belum tau nikmat air milo yang abang-abang bawak truck tu bancuh. Dia punya sedap tu, peh lain macam weh!"
"Memandangkan semua dah ada, kita akan mulakan sekarang." beritahu Woozi sekali lagi untuk menarik perhatian anak muridnya yang sedang rancak berbual.
"YANG BELAKANG TU DIAM BOLEH TAK! TAU TAK PANAS DUDUK DEKAT DEWAN NI LAMA-LAMA! KALAU KAMU BERDUA BISING SAMPAI ESOK PUN TAK MULA PERHIMPUNAN NI!" Jerkah cikgu Jeonghan sambil menjeling ke arah Jun dan Dino.
"Thankyou cikgu Jeonghan. Baiklah dengan ini saya umumkan sekolah ini secara rasminya akan mewajibkan setiap pelajar untuk menyertai kokurikulum di sekolah. Siapa yang tak turut serta jangan berangan nak graduate tahun ni."
"APAKAH YITUU KOKURIKULUM?" Tanya semua ahli Seventeen termasuklah Dokyeom dan Seungkwan yang turut mencelah sambil memegang senduk dan cangkul.
Eh cangkul? yelah dia kan menanam pokok rambutan tadi.
To be continue...
YOU ARE READING
[✓] SEVENTEEN HIGH SCHOOL
Random𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦 Pernah tak terbayang Seventeen akan mengalami zaman persekolahan bersama sama ? Seventeen High School ini akan memberi sebuah bayangan yang penuh hiburan . Yang pasti ada semua bias yang anda minat ! Macam mana kehidupan dan peran...