*masa yang kedua*"Kwan!! Ambil bola ni!" jerit Woozi sambil pass bola ke arah Seungkwan.
"Kwan bagi bola sini!!!"
Tanpa melengahkan masa Seungkwan terus menyepak bola itu ke arah Dokyeom.
Ahli-ahli EXO bertungkus lumus untuk mengejar Dokyeom yang berlari dengan laju seperti kuda.
"Peh, lari macam dunia dah nak kiamat duh." rungut Lay sambil mengejar Dokyeom.
"Kau tak tau ke dia tengah practise tu. Nanti time nak kiamat dia boleh laa lari laju. Malangnya, dia akan MAMPUS jugak." beritahu Sehun yang sudah penat mengejar Dk. Jadi dia ambil keputusan untuk minum air Coca Cola dengan Dino tepi padang.
"BAGUS KYEOM!LAJU LAGI! LA- EHHH?!" pujian melambung-lambung dari Wonwoo terbehenti apabila melihat Dokyeom yang sedang bertungkus lumus untuk menjaringkan gol itu. Bukan apa, DIA PERGI SHOOT DEKAT GOL SENDIRI WEHH!
"WOOHOOO!!!" sorak Dokyeom sambil membuat larian marathon keliling padang.
Seventeen yang lain mampu face palm dengan 'kebijaksanaan' Dokyeom. At the same time EXO semua bersorak untuk Dokyeom siap ada yang kiss Dokyeom lagi. Sapa lagi kalau bukan Baekhyun.
Wonwoo yang terpaksa menjadi referee pun jadi terkedu. Terdetik niat nak jadi pengadil berat sebelah.
Me: Mesti korang tertanya-tanya kan macam mana Wonwoo boleh jadi referee? Meh ceq nak habaq.
*flashback*
"OUH TAKPA-TAKPA! AKU DAH TAKNAK JADI PENGADIL! PANDAI-PANDAI LAH KORANG HIDUP!" kata pengadil itu sebelum berlalu pergi.
*end flashback*
Me: Referee tak main-main guys. Dia betul-betul blah centu je. So diorang paksa Wonwoo ganti jadi referee yang baru.
Back to the story
"Cikgu Woozi !!! Sekarang takde pilihan lain dah. Cikgu kena jadi player untuk SEVENTEEN." laung Hoshi sambil memandang Woozi yang sedang menjilat aiskrim.
"Taknak." Balas Woozi ringkas sebelum kembali menjilat aiskrimnya semula.
"Takkan kami nak main 10 orang je." Rungut Hoshi sambil mencebikkan bibirnya.
"Pandai-pandailah korang."
"Kalau kami kala lepastu nama sekolah kita jatuh jangan tanya sebab apa." beritahu Hoshi. Serta-merta Woozi meluru ke arah padang.
"Shit betullah." Carut Woozi sambil berdiri di tepi padang sebelum melangkah kaki kanan ke dalam padang untuk bermain. Kaki kanan lebih afdhal ye idok?
"Prittt". Wonwoo melayangkan kad kuning kepada Woozi yang mengeluarkan kata-kata kesat tadi. Actually dia saja nak balas dendam sebab selalu denda dia dalam kelas.
"Kau saja nak balas dendam dekat cikgu ke?" Soal Mingyu dalam nada berbisik.
"Haah. Alang-alang dah dapat kuasa ni, kita kena guna dengan bijak."
"Pendek sia player diorang." Kutuk Chanyeol. Tahulah dia tinggi. Woozi hanya membalas dengan jelingan. Malas nak layan.
"Kau maknae ke?" Soal Sehun sambil mengangkat kening sebelah. Nak acah gengster la tu. Ingat babychan takut?
YOU ARE READING
[✓] SEVENTEEN HIGH SCHOOL
Acak𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦 Pernah tak terbayang Seventeen akan mengalami zaman persekolahan bersama sama ? Seventeen High School ini akan memberi sebuah bayangan yang penuh hiburan . Yang pasti ada semua bias yang anda minat ! Macam mana kehidupan dan peran...