الفصل الثامن

56 2 0
                                    

ياريت وانتي معديه ما تنسيش الفوت او النجمة الي تحت عشان تقيم شكرا...


أدم : طبعا , لازم تيجي شغل عشان نعرف منك تعليمات و حنعمل إيه ؟؟

أمير : طيب يا أدم , معلش يا صحبي حتعبك معايا أنا اليوم حودي نديم الكلية على ساعة 10 تعلالي على كافي لقدام كلية علم أثار ماشي . حنتفهم على كل حاجة .

أدم : سيدي يا سيدي والله أو جالك اليوم يا وحش .

أمير : مش وقتك يا زفت أنا وعدتها وإنت عرفني مش أمير محمود شرقاوي إلي يخلف بوعده .

أدم : حتى لو تخلف كل إلا نديم هههههه .

أمير محذرا : أدم .

أدم : تمام يا لا سلام يا صحبي .

أمير : سلام .

أدم وهو يغلق الهاتف , كل دا يا أمير أو ما بتحبهاش طيب لو بتحبها حيصر فيك إيه ؟؟ دا الحب يا صحبي بهدلك .

****************************

فتح نزيم الباب على أمير قائلا : صباح الخير يا ندل .

أمير : صباح نور يا حلوه يا كميله إنتي .

نزيم وهو يقهقه لأنه استطاع إستفزازه فقال : إلا عمرك معملتها كنت تخليني ملطوع ساعه و أنا بستنى واليوم جاي في الوقت تمام.

أمير بحرج : تحب أروح ما عنديش مانع ؟؟

نزيم مستشعرا بحرج صديقه فقال : لا تمام بس بعد كدا خلي مواعيدك معايا كساعة ماشي.

أمير مشاكسا : ماشي يا حلوه .

سمعت نديم صوت أمير فأسرعت إليه , وهي ترتدي فستان كستنائي اللون وطرحة بنفس اللون لكن أفتح قليلا . توجهت للبهو فوجدت أمير يتحدث هو ونزيم وحسين فقالت : صباح الخير .

فرد الجميع السلام , وقال أمير : هه جاهزه .

نديم : أيوه .

أمير وهو يلاحظ ارتباكها : خايفه ؟؟

نديم بابتسامة باهتة : أيوه .

أمير : مش عايزك تخافي من حاجه ولا تحسبى حساب لحد , طول ما أنتي معاكي ربنا , و ما بتعمليش حاجه خلط ماشي .

نديم : تمام .

أمير : يا لا بنا .

أومأت نديم برأسها .

******************************

استيقظت رانيا من كابوس وهي تقول : أعوذ بالله من شيطان الرجيم . أنا عارفه إني ظلمتك يا نديم , سامحيني و أنت كمان يا ربي سمحني , هي بسببي إتفضحت في الحي سامحيني يا صحبتي

كان تأنيب ضمير قوي جدا لكن خوفها من المواجهة كان أقوى كانت تعترف دائما بخطأها إتجاه نديم لكن لم تمتلك الشجاعة لتخبر نديم . استعاذت من شيطان واقامت للاستحمام وإرتداء ملابسها لذهاب إلى الكلية .

سجن القلوب لكاتبة صبرينة غلمي - مكتملة ✔️Where stories live. Discover now