Bab 4 - Sayang Abang

2.1K 31 19
                                    

"Tak aci lah Bae, dengan Lily kejap je Abang pegang. Dengan dia Abang pegang hari-hari."

Aku muncungkan mulut aku, tangan aku merangkul longgar pehanya. Aku berbaring di atas katil cuma dengan sekeping comforter menutup tubuhku, pinggang ke bawah. Sengaja aku dedahkan mana-mana yang patut, kerana itu sebahagian daripada kerja aku sebagai entertainment untuknya. Dia bayar aku dengan lumayan. Condo ini, allowance bulanan aku dan duit-duit tips. I take my job very seriously, I deliver.

Dia berdiri di tepi katil itu menghadap cermin di hujung bilik sambil membutangkan kemejanya, dan sisipkan kemas rambutnya dengan jemari. Langsung tidak ada respon terhadap rengekan aku, bahkan mengerling aku juga tidak. Aku tak terkesan, kerana selama aku kenalinya, dia sentiasa begitu. Angkuh.

"Abang, Abang dengar tak ni?"

Aku pura-pura berkecil hati, suaraku bernada rendah. Ini drama yang dia perlukan supaya hari-harinya tidak bosan.

Dia leraikan tangan aku dari pehanya, berikan aku senyuman yang kabur dan berjalan menghampiri cermin. Di sauk tali leher kelabu di bucu bingkai cermin, dan menyangkutnya di leher. Dan bila tali leher itu sudah tersimpul kemas, pada aku dia kelihatan sangat berketrampilan.

 Dan bila tali leher itu sudah tersimpul kemas, pada aku dia kelihatan sangat berketrampilan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abang ..."

Aku tolak comforter dari tubuhku dengan kaki, mengiring mengadapnya. Dia akhirnya menjeling refleksi aku dari dalam cermin, mukanya tanpa reaksi.

Dan memang aku tak menjangkakan akan ada reaksi darinya pun. Abang bukan seperti lelaki-lelaki yang pernah aku punyai sebelum ini. Lelaki-lelaki lain senang tewas dengan suara merengek aku, dan cepat bertindakbalas terhadap apa-apa provokasi yang aku hidangkan. Dia tidak bereaksi terhadap apa pun, samada melalui air mukanya ataupun kata-kata. Aku cuma akan dapat perhatiannya di dalam dua situasi, bila dia terlalu marah atau bila dia terlalu bernafsu. Terlalu marah dan dia akan lontarkan segala bencinya kepadaku, terlalu bernafsu dan dia akan kunci aku di bawah tubuhnya berkali-kali. Selain dari itu, hanya dia sendiri tahu apa sifat emosinya dan dia tidak pernah mahu berkongsi dengan aku.

Tapi tetap aku kerap menggodanya kerana aku tahu, tak tunjuk emosi tak bermakna hatinya kosong. Malah mungkin hatinya lebih berwarna dari orang lain. Cuma dia lelaki yang di besarkan dalam tradisi Melayu yang membersarkan anak jantan yang sentiasa tegas. Men don't cry, seperti itu. Jadi dia tidak menangis, tidak mengada-ngada dan tidak emotional. Airmukanya senada sehingga marahnya atau nafsunya memuncak. And then, all hell break lose. Nafsunya aku suka, tapi marahnya ... oh, itu agak menakutkan. Dia tidak akan kedekut dengan emosi bila dia tersangat marah, dan itu bukan sesuatu yang aku gemari.

"Abang tak sayang Lily kan?" Aku merengek, cuba menggoda. "Abang sayang Lily tak?"

Dia kerling aku lagi, langsung tak menjawab. Dia terus saja betulkan tali leher dan tali pinggangnya. Aku tarik balik comforter tutup badanku kerana merasa sejuk. Aku tak kecewa pun tak di layan, memang setiap kali dia bermalam bernafkah batin dengan aku, percubaan aku untuk menggodanya bila dia hendak pergi pejabat keesokkan paginya tidak pernah berjaya. Aku mungkin wanita yang paling dia nafsukan, tapi Abang bersifatkan semut dalam jadual hariannya. Bila masa dengan isteri, dia bersama isteri. Bila masa dengan sugar baby, dia akan tetap bersama aku. Dan bila masa untuk kerja, nafsunya akan di kunci.

MerpatiWhere stories live. Discover now