4. BÖLÜM -hayallere bir adım yaklaşma-

101 13 14
                                    

Abimle odama gelmiştik oda
-Hayırdır Vera noldu,? Niye dışardaydın? Babamgil gördü deyilmi seni? Vurdumu? Dövdümü? Biryerine birsey oldumu? Nasılsın? cevap versene?!
- abi lütfen sakin ol. Evet bana çok fazla zarar vermesede peçemi yırttı, dışarı fırlattı falan.
- Annem babam olmasalar çok kötü şeyler olurdu ama baba ile anne işte. Geçmiş olsun kardeşim benim...
-Sağol. Ama benim sana anlatacağım başka şeyler var.
Kara gözlerini bana merakla çevirdi
- bak işte babam beni yere attıktan sonra bir araba geldi ve önümde durdu sonra içinden peçeli bir kız çıktı...
Herşeyi anlattığımda şaşkınlıkla bana bakıyordu.
- Ne diyorsun abi. Sence nasıl gideceğiz? Ama birde dedilerki parayı sorun etmeyin biz öderiz..onlara ödetemeyizki. Abi en önemlisi annemgil?
-Bak VERA. Bu çok güzel bir fırsat ama dediğin gibi parayı onlara ödetemeyiz. Benim aklıma bir fikir geldi. Ben, medreseye gidene kadar dışarda çalışacağım birşeyler satarım şurdaki pazarda herkes birşeyler alıyor ordan. Annemgil meselesinide şöyle yaparız....
Düşündüğü fikri bana açıkladıktan sonra bende dedimki
- Abi biz bunları yapacağız çok güzel fikirler ama en önemlisi her gün Allahın bize yardım etmesi için dua edeceğiz tamammı?
-Tabiki kardeşim bak ben yarından itibaren babama bir iş bulduğumu söyleyeceğim zaten oda benim çalışmamı istiyordu. Sonuçta Ilim almaya gitmeyelimde nereye gidersek gidelim onlar için;)
-hem bak düşünsene Vera...biz medreseye gideceğiz sonra bugün gördüğün kızın babasıgil Kayseri'ye giderken bizide götürecekler sonra bakarsın Kayseriden biriyle evlenirim fenamı olur ;)
-Abi yuhoa artık aahhaha Herşeydede evlilik düşünüyonn. Sen bi evlende kurtulak. Ama merak etme ben sana bulucam evlencek kişi. Bekar kalmayacan Allah'ın yardımıyla ben sana çok güzel birini bulacağım ;)
-hahah inşallah cağnım gardeşim benim. Bakarsın bende sana bulurum birini nası fikir ;)
-ben senin kadar meraklı deyilim bikere
Benim şuanki en büyük hayalim ilim öğrenip onunla amel etmek. Ondan sonrasınıda düşünürüz. ;)
-Hadi yatalım artık. Geç oldu. Hayallerimizin gercekleşmesi için dua edelim. Allah rahatlık versin.
◆◆◆
(

Gaziantepde Beyza)
Bugün yaşadığım herşeyi anneme ve babama anlattım annemde :
-kızım çok iyi düşünmüşsün. Bencede bizim onlara yardım etmemiz gerekiyor. Onlarında buna hakkı var. Musa sen onların kayıtlarını yaptır şimdiden.
Babamda tam birşey söyleyecekken ben atıldım
-anneciğim daha haber gelmedi onlardan bir haber gelsin ondan sonra yaptırır babam kayıtlarını.
-peki ozaman öyle olsun.
Bende annemgile hayırlı geceler diyerek odama gittim...
Yatağıma oturduktan sonra düşündüm acaba napıyorlar.? Ben onların yerinde olsaydım ne yapardım? Dayanabilirmiydim? Onlar gibi ahlakımı hâlâ koruyabilirmiydim...herşey zordu onlar için. Namaz kılıp onlar için ve tüm zorluk çeken ,hayallerine kavuşmaya çabalayan müslümanlar için dua ettim.
◆◆◆

Sabah namazından sonra uyumadım. Önce biraz Ezberime çalıştım sonrada Siyer sınavına çalışmaya başladım. Vera gilde bizimle beraber Kayseri'ye gelecekleri için medrese yöneticisine söylemiştik birkaç hafta daha uzayacaktı kurs. Vera nasıl hemen derslere girip sınav olacaktı bilmiyorum ama bir şekilde yetişmesi gerekiyordu. Kahvaltı yapmak için içeriye gittim ve babamgile kafama takılan konuyu soracaktım.
-Baba hani biz Kayseriye giderken erkekler medresesinden birini götürecektikya. İşte ya o kişi ajan falansa bu aralar öyle olayların çok olduğunu duyuyorum
Babamın benden böyle birşey beklemediği kesindi. Şaşırmış bir halde bana bakarken cevapladı
-Haklısın kızım ama bu genç güvenilir, ben tanıyorum. Sıkıntı olmaz inşallah.
-Inşallah...
Vera
Abim babama iş bulduğunu söyleyince babam nedense hiç soruşturmadı ve izin verdi abim evimizdeki bazı küçük aksesuarları vs. Satacaktı ve hepside değerli olan şeylerdi. Abim gelincede bana anlattığı planı uygulayacaktık. Sürekli başarılı olmamız için dua ediyordum. Anneme yardım edip evi temizledim sonrada odama girip kapıyı kilitledim ve Siyer kitabımı okumaya başladım. Böyle kitapları okuyup notlar alıyordum ve abime bana o kitaptan sorular sorup puanlama yapmasını söylüyordum. Ve çok zevkli oluyordu bu şekilde abiminde bilgisi artmış oluyordu...
◆◆◆
Akşam yemeğini yiyorduk abim hâlâ gelmemişti merak etmeye başlamıştım inşallah başına birşey gelmemiştir diye dua ediyordum ki kapı çaldı. Koşarak kapıyı açtım.
Oda biraz yemek yedikten sonra annemgilin birşey sormasına izin vermeden odaya çıktı, bende hemen arkasından gittim ve ilk konuşan yine bendim [evdede en çok konuşan benim ama çaktırmayın.]
-ee abi sattınmı? Nekadar kazandın? Kurs parası çıkar deyilmi?
-sakin ol bi. Evet sattım ve aslında okadarda kazana...400 Tl kazandım Veraa. Ve kurs parasıda çıkar inşallah. Aslında...ben kazandığım parayla sana peçe almayı düşünüyordum ama araştırdım da o medrese, kişi başı 200 tl tutuyormuş...hakkını helal et ama ben inşallah alacağım sana tamam mı kardeşim?
-ya abi senin bunu düşünmen yeter kii. Allah razı olsun. Hem okadar yırtılmadı sadece gölgesi yırtıldı ama yinede kullanılır sen dert etme. Almayada çalışma ,önemli olan şu an o medreseye gidebilmemiz. Öncelik ilim almamız. Allah herşeyde yardım eder bundada yardım ettiği gibi..
-aynen öyle kardeşim ama ben yinede almak isterdim. O değilde planımızı uygulasak sonrada o kıza haber versen geleceğiz diye.
- tamam ama abi ney ile haber vereceğiz ki telefonumuzu annemgil aldı.
Abimde 'Allah yardım eder birşekilde buluruz Sen Allah'a tevekkül et'
diyerek aşağıya annemgilin yanına gittik.
-ilk sen başla. diyerek dürttü beni
Bende 'Hayır ilk sen' diyerek cimcikledim abimi oda tabi bağırdı. Aslında okadarda fazla acıtarak cimciklememiştim ama işte canı çok tatlı ne yaparsın. Abimle evlencek olan yandı bence hahaha. Şimdiden üzülüyorum yengeme çok çekeceği var... Neyse ben içimden kendimle mücadele ederken abim söze başlamış Bile.
-Anneciğim babacığım ,biz artık Vera ile size hak veriyoruz ve çok abarttığımızı düşünüyoruz. Gerçekten daha genciz ve hayatımızı yaşamamız gerektiğini düşünüyorum sizide çok üzdük ve kızdırdık Özür dileriz.
Bunları söyleyerek bana onlar görmeden göz kırpmıştı.Ve sanırım plan baya iyi gidiyordu nasıl oldu bilmiyorum Allah bize yardım etmişti ikisininde yüz hatları yumuşamıştı.
- Evet anneciğim,babacım abim doğru söylüyor siz haklıydınız Özür dileriz.
Annem şok olmuş yüzünü bize çevirerek gülümsedi
-Siz..iyimisiniz yavrum? Ateşiniz falanmı var?
Şunu farkettimde eğer annem bize 'yavrum' dediyse biz deyil annem ateşli olması gerekiyor:) bundan sonra söyleyeceğimiz sözü abim kendisine yakıştıramadığı için benim söylememi istemişti:
-Hayır anne biz gayet iyiyiz hak veriyoruz size ve dediğiniz gibi hayatımızı kitap okuyarak deyil, birazcık gezip eğlenerek geçirmek istiyoruz.
-anladım Kızım , peki nereleri gezmek istiyorsunuz?
-biz abimle beraber Kayseri'yi araştırdık ve orda çok güzel tatil yerleri var oraya gitmek istiyoruz birkaç aylığına
Bu sefer hâlâ şokunu atlatamamış olan babam konuştu:
- Ben yeni anlıyorum herşeyi. Demek oyüzden Yusuf birkaç gündür dalgındın iş bulmak içinmiydi?
-ee şey aynen baba oyüzdendi.
-peki paranız varmı gitmek için.
- Çok olmasada idare edecek kadar var.
- aaa olurmu öyle şey. Metin ver çocuklara para. Gezi yerleri pahalandı artık okadar ucuz deyil
-yok anne var paramız yeter.
-ozaman size telefonlarınızı vereyim orada haberleşmek için lazım olur.
İçimden sürekli Allah'a şükrediyordum. Bu Allah'ın yardımından başka hiçbirşey olamazdı ben biliyordum Allah'ın bizi yalnız bırakmayacağını. Daha dün, abime sakalını kes diyen babam,daha dün kitaplarımı alıp çöpe atan annem şimdi bize gülümseyerek izin verdiğini ve hiç kimseyle iletişim kurmayalım diye elimizden aldığı telefonlarımızı vereceğini söylüyordu...ben bu hayatta hiçbirşeyden pes etmemeyi ve daima Allah'ın yanımda olduğunu bilerek dik durmayı öğrendim. Dualarımdan ümit kesmemeyi öğrendim. Nasıl bir hayalimiz gerçekleştiyse annemgilin hidayet bulması hayalimizde gerçekleşirdi elbet.Ama şunuda unutmamız gerek.Hayalamizin gerçekleşmesi için çaba sarf etmemiz ve bunun için de çalışmamız gerekir..annem telefonlarımızı verdikten sonra hemen kağıtta yazan Beyza'nın numarasını telefonuma kaydettim ve vakit kaybetmeden aradım.Çalıyor...çalıyor...çalıyor...ve tam birdaha çalıyorduki açtı
+Alo?
-Selamun aleykum verahmetullah ben Vera kardeşim nasılsın?
+Subhanallah sensin gerçekten.Iyim elhamdulillah kardeşim sen nasılsın?
-Bende iyim elhamdulillah.
+Konuştunmu abinle?Annengil ne dedi Geleceksiniz değilmi?
-Sakin ol bi cağnım benim:)evet geliyoruz inşallah
+Elhamdulillahi rabbil alemin.Çok sevindim kardeşim.Dur ben hemen babama söyleyimde kaydınızı yaptırıp paranızı öde..
Hemen O demeden ben sözünü kesmiştim
-Dur sakın!Beyza bizim paramız var o iş tamam.Babana söyleme
+Eminmisin bak güveneyimmi sana?
Bu dediğinin üzerine güldüm ve tam cevap veriyodumki kapıdan içeri...

Kestiik arkadaşlar :)) heyecanlı bitsin dedim. Kim girdi acaba kapıdan içeri. İnşallah merak edersinizde yeni bölümü merakla beklersiniz XD



  İnşallah merak edersinizde yeni bölümü merakla beklersiniz  XD

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Hayallerle İmtihanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin