Voorwoord door Curcus

9 0 0
                                    


Geachte lezer,


Wie had ooit kunnen denken dat een boek zoveel invloed zou hebben op de geschiedenis van ons land? Niemand, behalve misschien de schrijver, mijn oom Timion. Zijn handen trilden toen hij me vijfendertig jaar geleden die stapel papieren toevertrouwde.

"Verstop ze," had hij toen gezegd. "Als je de kans ziet, moet je ze vernietigen."

In plaats daarvan heb ik ze gelezen, en gelukkig maar. Er stak een oud, slecht gebonden schrift tussen: het dagboek van oom Timion. De rest waren losse papieren, de meeste met notulen van oude rechtszaken op de achterkant, geschreven in één of ander steno dat alleen Timion kon begrijpen. Deze papieren vormden het manuscript van De reizen van Harbalus. Sinds de uitgave van beide documenten is er veel veranderd in ons land: de revolutie, de komst van onze generaal.

Dit is de jubileumeditie van het boek waarmee alles begonnen is. Het bevat uiteraard de originele reisverhalen van Harbalus en fragmenten uit het dagboek van Timion, maar ook een verslag van de gebeurtenissen van de afgelopen jaren.

Ik wens u veel plezier met De reizen van Harbalus.

Lang leve de revolutie!

Lang leve onze generaal!


Curcus

Afgevaardigd bestuurder van Uitgeverij Letterkast

De reizen van HarbalusWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu