P2

2.6K 290 152
                                    

Bila tinggal bertiga je dekat rumah ni, memang mereka jadi terlebih rapat. Boleh dikatakan happy familylah. Sedang dia menuruni tangga bersama appanya, tiba-tiba ommanya menjerit.

" NA JAEMINNNNN !!! "

Opocot mak kau. Nasib baik tak tergelincir woi. " Apalah yang omma jerit-jerit macam Jaemin ada dekat mesir ni ? " Dia masih boleh bergurau tetapi bukan ommanya.

" Hi appa. " Kelihatan ommanya sedang berdiri disebelah budak yang dia jumpa tadi dengan muka yang garang. Aduh sumpah dia lupa fasal budak tu. " Anak siapa kau dah rogol sampai dapat budak ni, Jaemin ?! "

Dia hanya mampu menepuk dahinya. " OMMA ! " Omma berjalan ke arah dia lalu menggoncang-goncang bahunya. " Baik bagitahu omma sekarang. Mana mak dia ?! " Dia kira anak derhaka eh kalau mencarut dekat omma sendiri ? Ye Jaemin, ye.

" Appa– Haru laparlah. " Mereka bertiga memandang ke arah Haru. Omma mengeluh kecil lalu tersenyum ke arah Haru. " Lapar eh ? Jom kita makan dulu. Kesian cucu nenek ni lapar. " Mak ai. Dah bercucu nenek bagai.

Mereka berjalan ke arah meja makan dengan senyapnya. Suasana dimeja makan hari ini sumpah tak sama macam selalu. Mereka selalunya akan berbual dengan mesranya tetapi disebabkan budak tu, masing-masing diam.

" Nama apa ? " Ommanya akhirnya bersuara bagi memecahkan kesunyian. Bukan nak kecam ke apalah tapi– SOALAN CLICHELAH OMMA !

" Na Haru. " Haru mengakhiri kata-katanya dengan senyuman.

Gilalah. Nama family budak tu pun sama dengan dia. Tak mungkin budak itu betul-betul anaknya. Dia takda bagi benihnya pada mana-mana perempuan lagi. Lol. " Nanti lepas makan aku hantar kau balik rumah. " Omma dan appa memandang dia pelik.

" Rumah mana pula ? Ni anak kamukan ? " Laju dia menggeleng. " Omma, Jaemin tak tidur dengan mana-mana perempuan pun. Budak ni tiba-tiba datang lepas tu kata yang Jaemin ni appa dia. " Haru memandang dia sambil membuat muka blur.

Omma dan appa mengangguk faham. " Alah takpalah dia tinggal sini seminggu dua. Bukan kita tahu dia anak siapa. Kesian dia. " Wtf ? Appanya tiba-tiba ada dekat side budak tu ? Omma pula laju je bersetuju dengan appa. Geramnya dia.

" Dia nak tidur dekat bilik siapa pula ? Rumah ni ada tiga bilik je. Satu bilik omma dengan appa, satu bilik Jaemin and last bilik hyung. Hyung tu dahlah tak bagi kita jejak bilik dia, ni lagikan nak bagi orang asing masuk. " Laju Jaemin bersuara. Dia boleh jadi rapper wey.

" Bilik Jaeminlah– " Selamba badak je omma menjawab.

Eii– cili mulut tu karang. " Haru dah kenyang ? Malam ni tidur dengan appa tau. " Haru laju mengiakan kata-kata appanya itu. Wah wah. Sekarang dia rasa macam dia ni anak tiri pula.

" App– " Belum sempat Jaemin nak memberontak, appanya memulakan ugutannya. " Appa buang semua koleksi sport cars kamu karang. Lepas tu piano yang kamu nak beli tu, appa cancelkan . "

Sungguh kejam ugutan appanya itu. " Jaemin pergi bawa dia tidur. Kesian dia dah mengantuk tu. " Sekarang ni kenapa budak itu yang dimanjakan ? Siapa anak omma dengan appanya sekarang ni ? " Wey budak, jom naik. "

Haru masih duduk diatas kerusi tanpa ada rasa untuk bergerak. Dia sudah membuat muka menyampah. Bencilah orang yang degil-degil ni. " Nak dukung. " Eh eh wtf ? Hidup mengada je.

Dengan ketidakrelaan dia pun mendukung budak tu masuk ke dalam biliknya. Memang katil dekat biliknya saiz king tapi dia tetap nak suruh budak tu tidur dekat lantai. " Aku mandi sekejap. Kau jangan berani sentuh katil aku eh. "

Dia hanya mandi cincai-cincai dalam 10 minit gitu. Dia keluar hanya bertuala dan matanya terus terpandang Haru yang sedang tidur diatas katilnya. Nak tercabut tuala dia nu. Suka hati je berbaring seperti dugong diatas katil gue.

" Nasib baik kau budak kalau kau kawan aku, dah lama makan kaki. " Dia memilih untuk hanya memakai seluar pendek tanpa berbaju dan terus ke katil untuk tidur. Dia akan pastikan esok dia hantar budak ni pergi balai polis.

KS: Papa Muda » Na Jaemin « ✔Where stories live. Discover now