" Fuh– "
Na Jaemin membuat sedikit regangan selepas berjam-jam bekerja. Rasa macam dah hilang dah pinggangnya. Dia memilih untuk duduk seketika disofa yang tersedia dikafe itu.
" Jaemin, jangan lupa kunci kafe ni. Aku balik dulu. " Dia hanya membalas kata-kata Jung Sana, rakan sekerjanya itu dengan anggukan.
Biasalahkan untuk first chapter. Mestilah kena perkenalkan diri walaupun korang dah kenal. Karang tak kenalkan diri kena kecam pula.
Ehem, ehem.
Nama diberi Na Jaemin yang kacakz lagi cumil yang disanjung oleh semua orang. Eh tak tak. Umur 19 tahun dan bakal jadi 20 tahun pada 13 Ogos tahun ini Muka suci bak bayi baru lahir. Gampanglah puji diri sendiri.
Nak kata bijak tak jugalah. Tapi dia rajin. Sebab tulah juga dia memilih untuk kerja dikafe ni daripada belajar. Omma dan appanya okay je sebab diaorang dah ada anak kesayangan diaorang iaitu hyungnya, Na Dokyun.
Damn. Bangganya ada hyung yang handsome ft pandai tahap babun. Jealous ak ?
Dah dah mari tutup kedai. Jaemin mencapai segala harta bendanya dari lokernya lalu menutup segala jenis lampu mahupun kipas. Kaki diatur kemas ke arah luar kafe lalu dia menunduk sedikit untuk mengunci pintu itu.
Clichelah kalau kata dia jalan kaki lepas tu tiba-tiba sampai rumah. No no itu bukan dia. Dia membuka aplikasi grab lalu memesan satu grab yang ada. Kita kena buat-buat bijak walaupun tak bijak. Orang gila je nak jalan kaki.
" APPA ! " Satu suara yang menyapa telinganya tidak diendahkan. Anak siapalah yang menjerit-jerit di malam yang indah ini. Mak bapak tak ajar ke woi !
" Appa– "
Matanya ditundukkan sedikit apabila terasa hujung bajunya ditarik-tarik. Membulat matanya apabila ada seorang budak perempuan dalam lingkungan umur 4-5 tahun tersenyum kecil pada dia.
" Appa apak kau ! "
Budak itu memuncungkan bibir menandakan rasa marah pada dirinya. Ah kesah pula dia. Nak claim dia appa budak tu pahal ?! " Appa..Haru lapar ni ! " Wah dahlah tiba-tiba datang panggil dia appa lepastu nak minta belas kasihan dekat dia pula ?
" Mak bapak kau minat BTS ke sampai bagi nama kau Haru ? " Meh kita nyanyi sikit lagu just one day by BTS.
Haruman
neowa naega hamkkehal su itdamyeon.
Haruman
neowa naega sonjabeul su itdamyeon.
Haruman
neowa naega hamkkehal su itdamyeon.
Haruman (haruman)
neowa naega hamkkehal su itdamyeon.Sedang Jaemin bernyanyi lagu BTS dalam hatinya, kedengaran bunyi perut budak itu. Ah sudah dia rasa bersalah pula. Kau hingat dia ni hero yang cliche dalam drama tu ? Rasa simpati lepastu belikan makanan sikit sambil buat muka dingin.
No, no. Dia bukan macam tu eh. Membazir duit je beli makanan. " Kau nak makan ? " Budak itu mengangguk laju sambil memegang perut. " Kau nak makan kau kena tunggu grab aku sampai lepastu makan dekat rumah aku. Lepas makan aku hantar kau balik rumah kau. "
Budak itu dengan terujanya memegang tangan Jaemin. Wah suka hati memegang tangan Na Jaemin yang selembut hati perempuan ni. Nasib dia belum jadi artis. Kalau dia artis, budak tu nak sentuh baju pun tak boleh.
Selepas 10 minit menunggu akhirnya grab pun sampai. Dia melangkah masuk ke dalam kereta itu tetapi budak itu kelihatan takut nak masuk. Dah kenapa pula budak ni.
" Masuklah– " Budak itu laju menggelengkan kepalanya.
Dia menghulurkan tangannya pada budak itu. Bukan selalu dapat pegang tangan Na Jaemin jadi manfaatlahkan masa ni. Budak perempuan itu masih tak nak masuk walaupun dah seminit berdiri dekat luar tu. Mamat grab ni pula dah bising. Syialan lo abang grab, sabar boleh tak.
Dia dengan dah lapar tambah penatnya ni dah mula hilang idea. Terpaksa guna juga cara yang dia tak nak guna ni. " Ehm– Haru, appa ada dekat sini. Meh kita balik rumah sama-sama. "
Budak itu akhirnya menyambut huluran tangannya lalu melangkah masuk ke dalam kereta itu. Fuh, sungguh jijik mengelarkan diri sendiri appa. " Appa– Haru sejuk. " Ya ampun, mengada banget lo ini.
Dia bukannya pakai sweater ke apa. Takkanlah dia nak buka bajunya bagi dekat budak tu. " Tahanlah sikit. Nak sampai dah.. " Dia menjeling sedikit ke arah budak tu. Jelas kelihatan budak tu sedang berpeluk tubuh.
Karang tak tolong kena kecam lagi. " Erh– meh peluk aku. " Segera budak itu masuk ke dalam dakapannya. Baik tak dia wahai warga netizen ? Jarang-jaranglah dia macam ni. Dia, Na Jaemin remaja paling kacak tak suka budak-budak.
" Wei dah sampai. "
Budak itu tertidur dalam dakapannya. Walaupun dikejut budak tu tetap tak nak bangun. Alahai gampanglah. Selesai membayar pada abang grab yang handsome tu dia terus mengangkat budak tu sebab dia takda pilihan.
" Gampang, gampang je kau ni. " Jaemin meletakkan budak itu di atas sofa rumahnya sebelum dia berjalan ke arah dapur dimana tempat ommanya berada. " Omma– " Dia memeluk wanita itu seeratnya.
" Hah balik pun kamu Jaemin. Pergi panggil appa dekat atas, kita makan. " Dia hanya mengangguk kecil lalu berjalan ke tingkat atas. Kelihatan appanya sedang duduk disofa sambil menonton televisyen.
Bukan rumah dia ada dua televisyen tapi televisyen aku dekat tingkat atas. That's all. Dia bukan budak kaya yang ada dua televisyen dekat rumah. " Appa, let's eat ! " Teruja dia memanggil appanya itu.
YOU ARE READING
KS: Papa Muda » Na Jaemin « ✔
Fanfiction❝ Appa..❞ ❝ Eh eh- kau anak siapa ni ? ❞ beautiful cover by @PEACHYHYUN-