2

145 9 6
                                    

Ilse:
Ik zit naast Martijn in de auto. "Waar moeten eigenlijk zoeken?" Vroeg ik. "Ik weet het niet we rijden ook gewoon nutteloos ergens naartoe...." "heb je de politie al gebeld?" "Ja..." "misschien is het dan beter als jij gewoon naar huis gaat voor het geval ze thuis komt." Op dat moment werd ik gebeld door een onbekend nummer. "Hallo met Ilse DeLange." Ik hoorde niks en zette hem op speaker. Opeens hoorden we gegil. "Lizzy!" Riep Martijn. Martijn wou nog wat zeggen, maar hij op. "Kut!" Riep hij terwijl hij met hand tegen het stuur sloeg. "Ik rij wel terug." Zei Ilse. "Terug we moeten Lizzy vinden!" "Ja, dat weet ik, maar jij gaat zo niet rijden ik zet jou bij mij thuis af en Bart en ik zoeken wel verder.

Ik heb Martijn afgezet bij mij thuis en opeens ging mijn telefoon weer. "Hallo?" De man noemde een straat en een nummer en hing daarna op. Zonder na te denken startte ik de auto en typte het adres in op het navigatiesysteem.

Ik ben er. En nu? Ik stapte de auto uit en keek om heen. Het was pikkedonker. Net toen ik de autodeur op slot wou klikken voelde ik iemand in mijn nek hijgen. Ik draaide me meteen om en zag toen 'de oude docent van Lizzy' "Waar is Lizzy?" Vroeg ik. Als jij met mij meegaat laat ik haar zien. Ik twijfelde straks is het een val, maar ik moet dit doen. Voor mijn nichtje! Ik liep met een meter afstand van hem vandaan achter hem aan. Ik trof een schuurtje. "Haal haar!" "Ilse!!" Hoorde ik. "Liz!?" Net toen ik het schuur deurtje open wou doen pakte Tom mij vast aan mijn armen en gleden zijn hande naar mijn heupen. "Rot op!" Ik probeerde mezelf los te krijgen wat niet lukte. "Wat wil je van me?" "Ik wil jou!" "Jij bent echt gestoord hè!" Hij negeerde mij totaal en kwam steeds dichter bij mij met zijn lichaam. "Doe met mij wat je zelf wil maar laat haar alsjeblieft gaan. Ze is nog maar een kind!" "Nog even en wij hebben samen een kind." "Wat?!" Dat was de druppel. Ik gaf hem een trap met mijn knie in zijn ballen en maakte Lizzy los. "Ren!" Zei ik tegen Lizzy. "En jij dan?" "Ik moet hier blijven ik heb de politie gebeld waar hij is, dus die komen zo. "Ren nu naar mijn auto Liz." Zei ik terwijl ik de autosleutels in haar hand duwde. Lizzy rende weg en ik probeerde ergens iets van een touw te zoeken. Ik had niet veel tijd. Nog even en hij komt weer bij..... Yes! Ik zag een touw liggen ik pakte de touw, maar opeens werd ik tegen de muur aangeduwd. Toen voelde ik angst. Ik werd bang, want ik kon geen kant meer op. "Alsjeblieft, laat me gaan!" Hij grijnsde naar mij en rukte de rits van mijn jas open. Al snel lag mijn jas op de grond en had hij zijn handen bij de knoopjes van mijn bloesje. "Nee! Alsjeblieft ga weg!!!" Schreeuwde ik. Ik probeerde hem weg te duwen en mezelf te verdedigen, maar ik kon echt geen kant meer op. En ja hoor, mijn bloes lag op de grond en zijn handen waren bij de gulp van mijn broek. "Klootzak, ga weg!!! Donder op!!! IK WIL JE NIET!!!!"

Bart:
Lizzy heeft mij gebeld dat Ilse in gevaar is. Ik reed zo snel mogelijk naar het adres en parkeerde mijn auto naast die van Martijn. Lizzy kwam in paniek naar mij toe. "Bart, je moet Ilse helpen. Ze zei dat ze het wel redde en de politie onderweg was, maar ze zit daar nog steeds vast!" "Blijf in de auto Lizzy!" Ik rende naar het schuurtje en zag Ilse half naakt bewusteloos op de grond liggen. Met die ene Tom naast haar die met zijn handen door Ilse haar blonde haren heen streek. Ik pakte een wijnfles die er stond en sloeg hem kapot op Tom zijn hoofd. Zo die ligt daar wel even! Ik richte me vervolgens snel op Ilse die bij is gekomen en in paniek in mijn armen uit huilt. "Ik was zo bang Bart." Huilde ze. "Rustig maar schatje, je bent veilig nu." Ze knikte en trok snel haar kleding aan. Al snel kwamen er agenten en hadden wij de hele situatie en gebeurtenis uitgelegd. Ze wouden dat Ilse mee ging naar het bureau, maar ik heb gezegd dat dat beter tot morgen kan wachten. De agenten begrepen het en lieten ons naar huis gaan.

THE TRUTH Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu