8

113 9 6
                                    

Bart:
Hanna sliep momenteel nog in één van de logeerkamers en Ilse zat buiten in de tuin te ontbijten. Ik liep ook naar de tuin en ging naast  Ilse zitten. "Hoe gaat het met Hanna?" "Ze slaapt nog." Ik knikte en legde mijn hand op Ilse haar been. "Red je het wel allemaal Ils? Je ziet er erg moe uit." "Ja, hoor. Het is gewoon.... Naja laat zitten." "Nee Ils, vertel!" Ilse zuchtte en vertelde zonder mij aan te durven kijken dat Hanna gister vroeg waarom wij geen kinderen samen hebben. Bart was even stil en keek mij later aan. "Lieverd, wil je dat dan?" "Ik weet niet." Ze stond snel op en zei dat ze naar Hanna ging. Ik zuchtte en schrok eigenlijk wel van dit gesprek. Zou Ilse nog kinderen met mij willen? Ik bedoel we zijn niet meer de jongste..... maar ik zou het dolgraag willen. Ik heb het er nooit met Ilse erover gehad omdat ik natuurlijk wist dat Ilse al een dochter had en dat dat een zwak punt van haar is.

Ilse:
"Hey lieverd, ben je al wakker?" Vroeg ik terwijl ik zachtjes op de deur klopte. "Ja, kom maar binnen hoor." "Lekker geslapen?" "Ja, zeker!" "Kom je beneden ontbijten? Bart heeft een paar uur geleden verse oven broodjes gehaald." "Oeh, ja lekker!" Samen lopen we naar beneden en Bart heeft de tafel in de tuin al helemaal gedekt. Het was heerlijk weer! "Goeiemorgen, Hanna." Zei Bart vrolijk. "Goedemorgen, Bart." Ik was zo gelukkig. Daar zat ik dan met mijn dochter en mijn warenliefden.

Hanna:
Inmiddels is het 7 uur in de avond en hangen we met z'n drieën voor de televisie. Ik lig in het hoekje in de bank met een zacht, warm dekentje. Ik kijk rechts van me waar ik Ilse tegen Bart aan zie liggen. Het ziet er zo schattig uit. Langzaam zie ik dat Ilse haar ogen dicht vallen. "Bart, ik ga slapen. Wil je tegen mama zeggen als ze wakker is dat ze me later nog even een kus moet geven?" "Tuurlijk, slaap lekker meis."

Bart:
"Waar is Hanna?" Vroeg Ilse een paar minuten later. "Die is al naar bed schat." "Ils?" "Ja?" "Ik wil je nog wat vragen over vanmiddag." Ilse zuchtte en ging rechtop zitten. "Ik weet al wat je wilt vragen." "Oké, maar Ilse, weet je het echt niet?" "Jawel......jij?" "Ik wil heel graag met je een kind schat." Er verscheen een lach op Ilse haar gezicht. "Maar nu voorlopig even niet oké?" "Hoezo?" "Nou, ik wil nu mijn aandacht focussen op Hanna." Ik snap dat Ilse dat wilt, maar ik heb letterlijk 20 jaar lang m'n mond gehouden........

THE TRUTH Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu