4

151 9 6
                                    

Bart:
Vandaag is het zover. Ilse en de band hebben ons eerste concert in de Ziggo Dome. Ondertussen is Ilse ook braaf naar mijn gaan luisteren en heeft ze aankomende week een gesprek met een therapeut. Ik merk ook dat ze extra zenuwachtig is voor vanavond. Ik heb het idee dat ze af en toe de druk niet aan kan.

We zijn net bij het Ziggo Dome aangekomen en er staat allemaal pers. "Oh God." Hoor ik Ilse zachtjes zeggen. "Moet ik voor je zeggen dat je even geen tijd hebt?" "nee, hoeft niet hoor." Ze loopt er met een zucht naar toe en ik zie dat er een gemaakte glimlach op haar gezicht verschijnt. Ilse seint naar mij dat ik alvast naar de band moet gaan. Ik twijfel. Moet ik haar wel alleen laten met al die journalisten? Ik besluit maar gewoon naar Ilse te luisteren en dus loop ik naar binnen.

Yori en de rest van de band lopen naar mij toe en kijken verbaasd als ze zien dat Ilse niet naast mij loopt. "Waar is Ils?" Vraagt Arnold. "Die wou nog even... Naja 'wou' is een groot word, maar er stonden heel veel journalisten met vragen en ze wou dat ik alvast naar jullie ging.

Niet veel later kwam Ilse terug. "Heey, Ilse!" Riepen we met z'n alle automatisch. Ze reageerde niet. "Hallo, Ilseee???" "Oh, huh wat?" "Gaat het wel goed?" "Ja gaat prima hoor. Zullen we maar beginnen?" We keken elkaar aan, maar besloten om niet door te vragen. We zaten in een kringetje en waren nog even snel Love Goes On. Ik merkte dat Ilse er niet helemaal bij was. "Ik ga even naar de wc." Zei ze opeens terwijl we midden in couplet zaten. "Bart, misschien moet je even achter haar aan gaan, want volgens mij gaat het niet zo goed." Zei Yori. Ik liep meteen naar de wc's en trof daar Ilse die met uitgelopen mascara voor de spiegel stond. "Hey lieverd, wat is er?" Zei ik terwijl ik mijn arm om haar heen sloeg. "De media weet het." "Wat?" "Ons geheim." Ik was even sprakeloos en wist het zelf ook even niet meer. Voor mij heeft dit geen nare gevolgen, maar Ilse gaat nu heel veel pers, journalisten, paparazzi en fans achter haar aan krijgen met vragen. Ik moet haar hierin steunen. Ik wil niet dat Ilse zo in een burn-out zit, of nog erger. "wil je wel optreden?" "Ja, dat wil ik heel graag, maar het publiek gaat me nooit meer serieus nemen......" zei ze overstuur. "Kom, we gaan de spullen inpakken en we gaan je concert cancelen." Zei ik om haar gerust te stellen. "nee.nee! Ik moet juist nu bewijzen dat ik geen egoïst ben door dit gewoon door te laten gaan!"

Bart en ik liepen terug naar de band die inmiddels allemaal met hun telefoon op Nu.Nl zaten en mij geshockeerd aan keken. "Is dit waar?" Ik knikte en keek Bart bang aan. Hij trok me naar hem toe en zei dat het allemaal wel goed komt. "Nee, jij hebt makkelijk praten!" "Ilse, ik probeer je alleen maar te helpen." "OHJA, HEEL NEDERLAND VIND MIJ GESTOORD EN DAT ALLEMAAL TE DANKEN AAN MEZELF!" "Ils, doe rustig en schreeuw niet zo." "Doe rustig? IK HEB MIJN KIND LATEN ADOPTEREN OMDAT IK ZO NODIG DOOR MOEST BREKEN IN AMERIKA! En kijk waar ik nu sta?" "ILSE! Je staat in een uitverkocht ZIGGO DOME en dat had je 20 jaar geleden echt niet over durven dromen!" "Ik stop. Cancel alles." Zo sloot Ilse het gesprek af en ze pakte haar spullen en liep weg. Ik keek naar achter en de hele band stond geshockeerd vooruit te staren. "Sorry jongens." "Jullie hebben het gehoord we gaan alles weer inpakken."

Ilse:
Ik ben eindelijk thuis. Ik heb nog nooit zoveel scheid gehad aan Bart. Ik voel me schuldig, maar hoe kan ik nou rustig doen als heel Nederland weet wat voorn waardeloze moeder ik ben. Ik loop naar boven haal een koffer van de kast en prop er kleding, toilet spullen, schoen en een foto van Bart en mij in. 'Sorry Bart, maar ik moet dit recht zetten! Xx Ilse' Ik schreef dat op en liet het in de slaapkamer achter. Ik loop haastig naar beneden met mijn grote koffer en zie dat de taxi er al staat.

Waar gaat Ilse heen????

THE TRUTH Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu