15

110 11 6
                                    

*8 uur in de avond

Ilse:
"Mam?" "ja, schat?" "is het goed als Emma morgen blijft slapen?" Ik kijk Bart aan die geen emotie toont, dus ga ik er vanuit dat hij het goed vind. "Ja, hoor." "Yes, thanks mam!" Zegt ze terwijl ze met haar telefoon weer naar boven huppelt. Waardoor Bart en ik alleen in de woonkamer overblijven. "Ik ga koffie zetten wil jij ook?" Vraag ik aan Bart. "Nee, hoor." Dan maak ik alleen voor mezelf. Ik pak een kopje uit de kast en voel dan twee vertrouwde armen om mijn heupen heen geslagen. "Wat is hier precies de bedoeling van?" Vraag ik terwijl Bart allemaal kusjes in mijn nek geeft. "Daar kom jij wel achter." Zegt Bart ondeugend. Ik schuif het kopje terug de kast in en wil me dan omdraaien, maar mijn voeten zijn al van de grond. "Bart, niet hier sukkel!" "Ah, joh!" "Nee, Hanna leeft hier ook, weet je nog?" Bart schuift zijn handen onder mijn knieholtes en mijn nek en tilt me vervolgens op, naar boven.

*ochtend

Hanna:
Ik loop naar beneden en zie Bart en Ilse al samen ontbijten. Ze zijn erg klef de laatste tijd merk ik, terwijl ze dat eigenlijk nooit waren. "Goeiemorgen!" Roep ik maar vrolijk. "Hay, schat." Zegt Ilse vrolijk terug terwijl ze van Bart zijn schoot afgaat. Ik pak een cracker en smeer er wat pindakaas op. "Lekker geslapen Han?" Vraagt Bart. "Ja, hoor. Jullie ook?" Bart lacht even kort, maar Ilse zegt meteen: "ja, ook goed hoor." "Ohja, Emma komt vandaag toch?" "ja, ze komt om half 2." "Oké, ruim jij je kamer dan nog wel even een beetje op Hanna?" "Jaha, mam." Ilse geeft Hanna een knipoog en pakt haar telefoon. "Bart, ik ga even boodschappen doen. Ga je mee?" "Ja, ik ga wel mee." Mama kijkt daarna naar mij, maar ik schud al meteen 'nee' "Ja, dat dacht ik al!" Zegt Ilse lachend. "Wil je nog wat lekkers voor vanavond met Emma?" "Ik stuur je wel een lijstje ;)"

Bart:
Ilse en ik zitten samen in de auto onderweg naar de supermarkt. Ik zit in mijn gedachten en Ilse merkt het. "Let je nog wel op de weg?!" "Huh, wat?" "De weg!" "Oh, ja! Tuurlijk." "Wat is er Bart?" Ilse krijg geen antwoord terug, maar merk dat Bart nu druk bezig is met het verkeer, aangezien het erg druk is.

Eenmaal boodschappen gedaan lopen we nog even een blokje om, omdat Ilse dat zo graag wou. "Wat wou je vragen dan Ilse?" "Nou, dat kan ik beter aan jou vragen." "Ik vroeg me af, of je misschien al iets merkt?" "Als in: of ik al zwanger ben?" "Ja." "Nee, ik ben nog niet ongesteld geworden, maar voor de rest niks." "Wat nou als het niet lukt?" Vraagt Bart. Ilse zucht en weet geen antwoord terug te geven. Ilse haar kinderwens is net zo groot als die van mij en ze wilt het ook, omdat haar vader zo graag wou dat Ilse en ik nog samen een kind zouden krijgen. Ilse loopt weer terug naar de auto. "Kom, we gaan naar Hanna, die zal ook wel denken waar we blijven." "Ohja, shit het is al 2 uur."

Ilse:
Emma is er al en ze zitten samen op de bank te kletsen. "Heey, mam." "Hayy, meiden." Ik groet Emma en geef dan Hanna nog een kus. "Ik pak even de boodschappen uit, maar willen jullie daarna wat drinken?" "Ja, graag." "Waar is Bart?" "Die komt zo, hij is even de laatste spullen uit de auto aan het halen." "Wat hebben jullie allemaal gekocht dan?" "Oh niks, maar er zaten nog wat spullen in van Yori, die had het laatst een tour alleen, niet alles paste in haar auto, dus ze mocht onze auto even lenen."

Bart:
Hanna en Emma zitten boven en Ilse en ik zitten op de bank een filmpje te kijken. "Ik ga even de afwas doen zegt ze terwijl ze met haar hoofd van mijn borst afgaat. "Ik kom zo wel afdrogen hoor schat." "Is goed!" Net toen ik wou opstaan ging mijn telefoon. 'Ma'
B: Hoii mam!
M: hoi Bart, hoe gaat het?

Net toen ik wou antwoorden hoorde ik een kopje op de grond vallen. Rustig keek ik achter me en zag Ilse op de grond liggen. Ik hing op, rende naar Ilse en belde meteen 112.

THE TRUTH Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu