5

326 11 0
                                    

Carmellia Nazihah tersenyum penuh makna saat dia duduk bersilang di pondok Sekolah.Hari ini hari terakhir dia bersekolah sebagai tingkatan 5 di Sunway Highschool.Dia rasa gembira sangat sangat disebabkan rakan baiknya dari kecil akan bercuti di Sarawak sehingga result SPM keluar.

Dia sudah membayangkan untuk memenuhi cutinya untuk lepak bersama rakan baiknya,Siti Khadijah.

Claire Natasha mengerutkan dahinya melihat Carmellia yang tersengih sengih seperti kerang busuk itu

Dia menolak bahu Carmellia hingga Carmellia melatah

" Woi "

Carmellia Nazihah mengerutkan dahinya lalu merenung Claire tajam.

" Apa ?" Soalnya tanpa nada.

" Kau teringat kat siapa tu ?" Soalan daripada Claire membuatkan senyuman nya semakin melebar

" Siti Khadijah " balas Carmellia Nazihah perlahan.Mana mungkin dia mahu melupakan rakan baiknya yang sudah 4 tahun berpindah ke Sibu itu ?

" Oh,yang bergambar sebelah kau tu ke ?"

Pantas Carmellia mengangguk perlahan.Claire menggeleng perlahan

tersengih sengih macam jumpa jodoh.

Berpusu pusu pelajar Tingkatan 4 balik selepas kereta ibu bapa mereka sampai di luar pagar.Bunyi riuh dari satu arah buatkan senyuman Carmellia pudar

Mak aih! Tak ada tempat lain ke nak lepak ? sini jugak ke ?

Carmellia membentak didalam hati saat Geng Bad Boys mula duduk di meja bulat dibelakang mereka berdua.

Yang paling menyakitkan hatinya bila Mirza Azfarel wink kepadanya saat dia menoleh beberapa minit yang lepas.

Claire pula dia kerling.Dia memutarkan bebola matanya keatas

Angau! Angau bila Irfan senyum memandang nya

Carmellia Nazihah menyabarkan hatinya.Sejak semalam dia menahan rasa cemburu nya.Kenapa Irfan Nazill nampak murah ? Sebab apa ? Sebab dia suka seseorang murah sangat !

Dah nama kawan dia Playboy semua nya playboy jugak!

Bentak Carmellia didalam hati.Dia tak nak tunjuk sangat rasa cemburunya dan marahnya kepada Claire,sebab dia dah anggap Claire itu kakaknya.Sepanjang dia bersekolah di Sunway,gadis itu banyak menolongnya.

Takkan sebab lelaki dia nak bergaduh dengan Claire.

Carmellia,Carmellia sejak bila kau boleh tersuka dekat Irfan ni ?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Sejak aku rasa ayam buttermilk dia.

Tiba tiba Aidan Syafiq datang menegur Carmellia untuk balik.Aidan mengajak Carmellia untuk menulis nama di Pondok guard.Tanpa memberitahu Claire yang sedang berbual dengan Irfan Nazill itu Carmellia Nazihah terus berlalu pergi.

Hati Carmellia sangat sakit mendengar gelak tawa daripada Irfan dan Claire.Atau mungkin dia perlu Move on ?

Sepanjang perjalanan balik ke rumah Carmellia banyak bertanyakan soalan kepada Daddy nya tentang kerja Daddynya di office.Tiba tiba sahaja hatinya terdetik ingin menanyakan dimana Mommynya berada.Dia berdoa didalam hati agar Daddy nya tidak memarahi dia

𝑪𝑨𝑹𝑴𝑬𝑳𝑳𝑰𝑨Where stories live. Discover now