" MAAFKAN abang Sayang " Saat mata sang suaminya terkatup dia meraung sekuat hatinya.Dia menjerit didalam hatinya,dia tidak sangka yang hidupnya bersama suami tercinta terlalu singkat.Tidak sempat dia mahu menceritakan tentang zuriat yang berada di dalam perut nya.Dia menyesal! Dia menyesal tidak memberitahu suaminya dengan lebih cepat
"abang, terima kasih menjadi penyeri hidup sayang selama ini. sayang amat menghargai segala kasih sayang abang yang Allah pinjamkan buat masa yang singkat ini
zuriat yang sayang kandungkan ini, bukti kasih dan cinta abang terhadap bahtera perkahwinan kita. tiada baris kata yang mampu sayang lafazkan untuk sayang gambarkan erti pengorbanan abang. malah tiada syair indah termampu sayang ciptakan yang setanding indahnya belah kasihmu.
abang, terima kasih buat tempoh yang singkat ini. semoga abang tenang di sana. jujur dari sanubari sayang, abang lah seorang lelaki yang tersemat jauh di lubuk hati ini, tiada seorang mampu menggantikan tempat abang. tak pernah lepas abang dalam ingatan sayang, tak akan semudah itu sayang mampu melupakan abang. semoga kita bersua di syurga firdaus nanti. tenanglah abang di sana. sayang akan tetap mencintai abang sehingga akhir nafas sayang "
Siti Khadijah baring di dalam pelukkan suaminya.Dia mengucup pipi suaminya bertalu talu.
Siti Khadijah dan Carmellia berpelukkan di tanah perkuburan.Carmellia mula menangis melihat rakan nya
Carmellia Nazihah segera menarik lengan Siti Khadijah agar bangun daripada kubur arwah Khai.Hari kian gelap menandakan hujan lebat akan turun
" No Carmellia No,Abang! jangan tinggalkan sayang " jerit Siti Khadijah nyaring.Dia tidak mahu meninggalkan suaminya.
" Sayang! kenapa ni ha ?" Suara Khai mengejutkan isterinya membuatkan Siti Khadijah terjaga.Segera dia mengucap panjang.
" Abang! Ya Allah Abang ! jangan tinggalkan sayang "
Khai memeluk Siti Khadijah lalu dia mencium dahi isterinya sehingga Siti Khadijah pulih daripada ketakutan.Air mata isterinya yang membasahi pipi dia lap lembut
" Sayang...abang tak akan sesekali tinggalkan sayang okay ? jum tidur "
Khai memeluk tubuh isterinya dengan seeratnya.Akhirnya mereka berdua terlena semula.
Pagi itu mereka berdua bersarapan bersama.Khai merenung isterinya yang kelihatan sedih itu
" Are you okay sayang ?" Soal Khai lembut kepada isterinya.Takut benar dia melihat isterinya pagi tadi.Takut sekiranya Siti Khadijah jatuh sakit memikirkan mimpinya yang meninggal.
" Abang....tak perlu lah pergi Hungary,nanti siapa nak teman Sayang dekat rumah and siapa nak masakkan untuk abang dekat sana ?"
Siti Khadijah mula risau apabila Khai berkerja sehingga ke Hungary selama 3 hari disebabkan sebuah syarikat mahu menggunakan perkhidmatan daripada Khai untuk menghantar mereka ke Hungary atas urusan kerja
" Sayang,tiga hari je sayang...don't worry i will take care of myself lah " balas Khai lembut.Dia tersenyum memandang isterinya
" your promise i will keep it tau " Siti Khadijah memandang suaminya tajam sebelum mendekati suaminya
" Ye sayang "
***
TERLALU banyak kenangan yang singkat yang dia dan Danie Arfael bina dalam dua minggu ini.Ariana Lily tersenyum sinis,kemeja yang berada di bawah katil diambil lalu disarungkan.Kamera yang terpasang sejak 10 jam yang lalu dicapai sebelum di save dan diletakkan di dalam laci.
Tubuh sasa milik Danie Arfael direnung.Selepas itu kaki kurusnya mendekati lelaki itu yang enak dibuai mimpi.Pipi lelaki tersebut ditepuk perlahan
" Sayang,wake up " Ariana memanggil dengan lembut.Serentak itu Danie Arfael mencelikkan matanya beberapa kali.
" Pukul berapa dah ni ? " Soal Danie Arfael dengan suara serak nya.Dia masih dalam keadaan mamai.Danie Arfael yang melihat tubuh Ariana yang terdedah itu mula tersenyum nakal
" You make me turn on baby " Danie Arfael ketawa nakal dihujung ayatnya
" Pukul 9 pagi.eh biasa lah ni Ariana ok " Ariana Lily tersenyum sinis.Rancangan nya akan berjaya.Bersiap sedia lah kau Carmellia.Hidup kau tak seindah yang daddy kau and kau sangkakan.
" Please get ready,nanti mommy I datang rumah I...nanti tak pasal pasal dia suruh I kahwin dengan you pulak" Ariana segera berlalu masuk kedalam bilik mandi untuk membersihkan dirinya.
Selepas kelibat Ariana hilang.Danie Arfael tersenyum senget.Alangkah bahagia nya sekiranya dia bernikah dengan Ariana dulu.Fikiran nya mula melayar tentang malam tadi.Dia tersegih sengih sehinggakan dalam hatinya hilang nama insan yang dia sayang,cinta sehingga mati.Carmellia Nazihah.
Gadis yang dia paksa untuk bernikah bersamanya.Gadis yang layak menjadi isterinya.Gadis yang susah untuk dia dapatkan.Dimana dia sedaya upaya cuba untuk memujuk Daddy Carmellia untuk mempersetujui matlamat nya untuk mengahwini Carmellia.Carmellia,gadis yang dia curang beberapa tahun yang lepas.Gadis yang dia sanggup kejar sehingga 5 tahun.
Sekarang senang sahaja dia berubah hati ingin menyintai gadis yang murah hanya inginkan duitnya.
Selepas mandi Danie Arfael segera menyarung baju semalam.Sebelum keluar dari rumah Ariana sempat dia mencium bibir seksi itu.Ariana hanya berlagak biasa.
Psssst..... tap 'vote' button please ♡
YOU ARE READING
𝑪𝑨𝑹𝑴𝑬𝑳𝑳𝑰𝑨
RomanceCOMPLETE "Demi Allah,aku cintakan kau Carmellia Nazihah bt Wazif,aku tak akan sia sia kan kau.Aku betul betul dah jatuh cinta dekat kau.Itu je yang aku mampu katakan.Kau nak percaya aku bersyukur tetapi kalauu kau tak nak percaya terserah...take you...