22

329 11 0
                                    

DANIE ARFAEL mengajak Carmellia Nazihah untuk ke berjogging pagi itu.Awal awal lagi dia sudah membersihkan diri untuk bersemangat keluar bersama sama isterinya hari ini dan yang paling penting dia nak buat kejutan dengan isterinya.

Danie Arfael yang terleka bermain handphone itu serta merta mengangkat wajahnya apabila mendengar deheman daripada isterinya.

" Oh my goodness,Cantik nya lah! jom sayang " Danie Arfael terus memeluk bahu isterinya.Mereka berdua masuk kedalam kereta milik Danie Arfael.

Carmellia pelik,dia juga t-shirt hitam dan seluar legging aje pun tu pun cantik ke? aish

Sampai sahaja di destinasi.Mereka berdua berjoging mengelilingi tasik tersebut.Setelah satu jam berjoging mereka berdua duduk santai di bangku.Kebetulan ada orang menjual aiskrim terus Danie Arfael mendekati penjual aiskrim tersebut..

Aiskrim berperisa vanilla dia beri dengan isterinya.

" Ummm macam mana awak tahu saya suka aiskrim perisa vanilla?" Soal Carmellia pelik.

" Dah kau isteri aku mesti la aku tahu,hebat kan "

Teringat pula Carmellia Nazihah kejadian dimana dia dan Farell bergaduh disebabkan dia mahukan aiskrim perisa vanilla.Senyuman nya pudar serta merta

" Mell....kau okay tak ?" Soal Danie lembut.Carmellia mengangguk perlahan lalu menjilat aiskrim nya.

Matanya terhala merenung kekacakan dimiliki oleh suaminya

" Betul ke awak cinta saya ?" Soal Carmellia lembut.

" Apa punya soalan,malas aku nak jawap " Danie menjilat aiskrim miliknya tanpa mengendahkan kata kata daripada isterinya itu

" Cepat lah Danie "

" I love you sayang,with all my heart "

Carmellia tersenyum sedikit.Tiba tiba Danie ambil tisu lalu mengelap bawah bibirnya yang comot

" Comotnya "

" and you know what ? its fun when i with you" sambung nya lagi.Carmellia terpaku ditempat duduknya.

Danie yang melihat isterinya yang tidak bergerak itu terus dia datang mendekat pada isterinya.

" Danieeeee! " jerit Carmellia geram apabila dia sedar yang Danie mencium pipinya.Terus merah pipinya disebabkan tindakan melulu suaminya itu.

Hari kian panas mereka berdua terus pulang ke rumah untuk berehat.Danie ada satu lagi masa untuk dia bersama sama dengan Carmellia sebelum dia turun kerja untuk esok hari.

Dia takut sekiranya dia tak boleh nak manja manja dengan isterinya lagi akibat kerja nya yang mendadak di Office.Jadi dia mesti menggembirakan hati isterinya.

Malam ini malam yang akan buat dia tidur dengan nyenyak.

Carmellia yang sedang leka bermain handphone sambil terbaring di atas sofa membuatkan Danie mempunyai idea untuk mengejut isterinya itu.

" Bah " Danie memegang bahu Carmellia secara mengejut.Carmellia pantas terbangun disebabkan terkejut.

" Ish apa ni! terkejut lah saya " Carmellia mendongkol kegeraman.Danie ketawa kecil lalu duduk disebelah Carmellia.

" Awak nak pergi mana handsome handsome ni ?" Soal Carmellia pelik.Suaminya menggunakan t-shirt putih dan seluar jeans hitam pendek separas lutut.

" Naik atas,tukar baju and yaaa pakai baju yang cantik cantik tau " Tubuh kurus Carmellia ditolak menuju ke tangga.Carmellia mengerutkan dahinya

" Tak nak lah,penat lah..." Rengek Carmellia Nazihah pendek

" Ah tak de tak de pergi atas tukar baju,now " arahan tegas daripada Danie buatkan Carmellia segera menaiki tangga walaupun dengan perasaan sebal.

Sesampai sahaja di lokasi wajah Carmellia serta merta muram.

Tempat apa yang husband aku bawak aku ni haih

" Sayang,come..." Danie memanggil Carmellia yang masih berada di dalam kereta nya .

" Tempat apa ni ?" Soal Carmellia gusar.Dia takut dengan suasana sunyi sepi

" Sayang...i'm here lah,come " Danie datang mendekati isterinya.Tangan Carmellia yang sejuk itu mengejutkan nya.

Dia membangunkan isterinya lalu memegang kedua dua belah pipi tembam milik isterinya

" Aku dekat sini Mell,aku akan ada sentiasa dengan kau okay ? jangan takut aku ada " Seusai berkata begitu Danie terus menggenggam jari jemari milik isterinya lalu melangkah menuju ke pantai.

" Danie...awak ni pandai bergurau kan" tiba tiba Carmellia bersuara.Tangannya mula memeluk tubuh suaminya.
Tiba tiba suasana gelap gelita tadi disinari dengan lampu kelip kelip di sepanjang jalan untuk ke sebuah pondok.

" Surprise Sayang !"

Carmellia melepaskan pelukkan nya.

" Wooo amazing " ucap Carmellia pendek.

Dia mula menarik tangan Danie untuk jalan ke pondok tersebut.Bauan lavender menyebabkan dia suka tambahan pula dengan suasana sejuk itu.

" hey...relax lah sayang " Danie mengeleng perlahan

Danie tarik kerusi untuk isterinya untuk duduk lalu Carmellia mengucapkan terima kasih sambil tersenyum manis.

" Terima kasih awak "

Carmellia terharu apabila selepas makan tadi Danie menghadiahkan dia seutas rantai yang ada locket berbentuk hati.

Selepas melayan perasaan mereka berdua bersiar siar disepanjang pantai tersebut.

***

" Kau jangan fikir aku nak sangat kahwin dengan kau ea " Mirza Azfarell mula merenung tunangnya tajam,Miya Afizah.Sesuka hati sahaja Miya datang menuduh Carmellia tempoh hari.Dia tahu pun disebabkan Ariana memberitahu nya semalam.Kalau tidak sampai bila bila pun dia tak tahu.

" Bie! apa kena bie cakap macam tu? dulu bie yang nak sangat kahwin dengan baby,sekarang bie cakap lain pulak "

" Eh betul lah aku cakap! takperlu nak baby baby lah babi! Hei aku nakkan kau 5 tahun lepas disebabkan aku nak lupakan ex aku bodoh! kau tu yang bodoh tahap apa entah "

" Bie,I sayang kan you kenapa you cakap macam ni dekat I " Miya Afizah datang mendekati Mirza Azfarell.

Wajah lelaki itu dia sentuh lembut sebelum dia cuba memeluk tunang nya itu.Serentak itu Mirza Azfarell menolak tubuh kecilnya sehingga dia jatuh tersembam di atas tanah.

Mirza Azfarell tersenyum sinis

Dasar murah!

" Hei perempuan,dengar sini baik baik ya...jangan sentuh aku! Kau dengar ni aku hanya cintakan Carmellia Nazihah bt Wazif ye.Kau dengar tak ?!"

Mirza Azfarell melepaskan cengkaman pada pipi mulus milik Miya Afizah yang meraung kesakitan itu.Selepas itu dia terus meninggalkan bekas tunangnya yang kesakitan di taman tersebut.

Kereta dibawa dengan kelajuan yang sangat laju.Dia bergegas menuju ke rumahnya.Sesampai sahaja di dalam rumah dia membersihkan dirinya.

Selepas membersihkan dirinya dia menuju ke balkoni bersama sama handphone nya.Sebatang rokok dinyalakan.

Dia merengus kegeraman saat melihat gambar Danie dan Carmellia di pantai.Dia membaca semua comment positif daripada peminat membuatkan hatinya membara.Dia akan buat mereka berdua bercerai! itu sumpah nya !

" Danie...Danie aku akan buatkan dia benci kau..Aku akan buat dia tinggalkan kau bro,kalau aku tak dapat dia kau pun tak akan dapat dia "

Psssst..... tap 'vote' button please

𝑪𝑨𝑹𝑴𝑬𝑳𝑳𝑰𝑨Where stories live. Discover now