LANGKAH Carmellia Nazihah terhenti.Plastik putih ditangan nya digenggam erat.Setahunya Daddy,
Khadijah dan Khai sahaja yang pergi ke sini untuk berjumpa dengannya.
Bagaimana lelaki ini boleh berada disini juga? Jantungnya berdegup,
sakit hatinya apabila bertemu dengan lelaki tersebut.Sepatutnya hari ini hari perkahwinan Danie Arfael dan Ariana Lily itu yang buatkan dia tertanya tanya adakah lelaki itu tidak jadi berkahwin? fikirnya.
"Carmellia?" Danie Arfael bersuara lembut.Carmellia segera memalingkan tubuhnya untuk menggunakan jalan yang lain.Langkah besar diatur agar Danie tidak dapat menyaingi langkah nya.
"Carmellia!"
Danie Arfael melaung dari jauh.Selepas itu dia segera berlari mendapatkan isterinya itu.
Terkocoh kocoh Carmellia Nazihah ingin membuka pintu keretanya malangnya tangannya dipegang dari belakang.
" Carmellia! nak pergi mana ni?"
Soal Danie Arfael lembut.Ya Tuhan,rindunya dengan isteriny sudah setahun dia tidak berjumpa dengan isterinya.
" Kenapa awak muncul semula dan cari saya Danie?! Cukup lah dengan semua lakonan awak selama ini Danie saya dah penat lah!"
Carmellia Nazihah membentak dia mencerlung tajam memandang kearah suaminya
"Mell,dengar dulu apa yang hubby nak cakap and jelaskan please setahun yang lalu tu semua fitnah"
Kata-kata daripada Danie Arfael buatkan nafasnya naik turun.
Penampar miliknya diangkat tinggiPANG!
PANG!
Carmellia Nazihah tersenyum herot.
" fitnah? fitnah apa yang awak nak jelaskan ? cepatlah saya dengar.Ingat Danie saya hanya akan dengar tapi untuk percaya tidak mungkin"
Danie Arfael mengeluh lemah.Dia mula membuka mulutnya.
"Ariana pada awalnya nak jadi kawan hubby tapi tak tahu pulak dia ada muslihat lain.Kalau hubby tak setuju dengan arahan dia..dia akan bunuh sayang"
Carmellia Nazihah sekadar mendengar langsung tidak percaya dengan kata kata daripada lelaki tersebut.Selepas itu di menyelitkan anak rambutnya di belakang telinga
"dah habis ke Encik Danie Arfael?" Soal Carmellia senada.
"Sayang masih tak percaya kan hubby?" hanya Tuhann sahaja yang tahu perasaan Danie Arfael tika ini.Dia rasakan hatinya dirobek-robek.
"Seribu patah perkataan pun percakapan awak saya tak kan percaya got it?"
Segera Carmellia berlalu ke tempat lain.Dia tak mahu Danie Arfael mengikut nya dari belakang,nanti Danie akan mengetahui dimana terletak rumahnya.
Danie Arfael segera menarik lengan isterinya tanpa alas itu.Dia menunjukkan muka penuh harapan agar isterinya mahu memaafkan nya kali ini
"Apa lagi? jangan sentuh saya! haram"
"Haram apanya? Hubby masih belum jatuhkan talak lagi lah sayang,Sayang
...Hubby nak minta maaf""Sayang? hahahaha tak perlu panggil saya sayang lah awak tahu tak saya jijik dengar perkataan sayang daripada awak! saya jijik!"
Tengking Carmellia Nazihah kuat.Dia menolak nolak dada suaminya.
"Hati saya ni sakit tahu tak? awak pernah nak jaga ke hah? yang awak tahu pergi tidur dengan Ariana! Awak fikir dengan apa yang dah berlaku saya akan maafkan awak? No!"
"Hubby rindukan sayang...apapun yang sayang cakap Hubby redha"
Danie Arfael bersuara dengan lemah.Jujur dia tersangat terkesan dengan apa yang dikatakan oleh isterinya.Bukan dia sahaja yang bersalah! Ariana patut disalahkan juga! bisiknya didalam hati
"Jangan sentuh saya lah! awak faham bahasa ke tidak! lepaslah!" Carmellia Nazihah segera merentap semula tangan nya.Selepas itu dia terus ber-
lari ke satu arah tanpa memandang di sebelah kiri dan kananPIN!
PIN!
PIIIIIIIN!
Dan semuanya bertukar menjadi gelap.Danie Arfael yang berlari mengejar isterinya tadi terkejut dengan apa yang berlaku.Dia mengucap panjang melihat darah pekat mengalir dari mulut isterinya.Segera dia berlari mendekati isterinya.Kepala isterinya dipangku.
Jatuh setitik demi setitik air matanya jantannya
"Ini semua salah kau Danie! kalau kau tak sentuh dia tak ada jadi begini!" Jeritnya dengan sekuat hati.
Orang ramai segera bergumpul mengelilingi mereka berdua.
Tangan Danie Arfael segera melekap pada nadi isterinya sebelum dia meraung seperti orang histeria.
Isterinya tidak bernyawa!
"Bodoh! Bodoh!" Jeritnya dengan sekuat hati.
Bunyi Ambulans mula datang.Masa itu barulah dia sedar yang dia kehilangan isterinya buat selama lamanya.
Gadis yang mencintai nya separuh mati.Gadis yang ikhlas menerima siapa sahaja dirinya yang dahulu.
Ya Allah aku berdosa! desisnya perlahan
"Puas hati aku!"
Ariana Lily ketawa terbahak bahak sambil bermain main dengan kunci keretanya.Dia segera pergi daripada situ dengan senyuman penuh makna.
Sekarang dia boleh jadi isteri Danie Arfael buat selama lamanya dan hidup dengan bahagia.30/30
THE END
YOU ARE READING
𝑪𝑨𝑹𝑴𝑬𝑳𝑳𝑰𝑨
RomanceCOMPLETE "Demi Allah,aku cintakan kau Carmellia Nazihah bt Wazif,aku tak akan sia sia kan kau.Aku betul betul dah jatuh cinta dekat kau.Itu je yang aku mampu katakan.Kau nak percaya aku bersyukur tetapi kalauu kau tak nak percaya terserah...take you...