Handphone yang sedari daripada tadi berbunyi menandakan ada message masuk membuatkan aku terganggu.Aku berhenti seketika untuk menyapu sampah memandang kan Mak Hani balik ke kampung halaman nya petang semalam jadi aku lah yang akan membersihkan rumah.
Aku menghampiri handphone milikku yang berada di atas meja ruang tamu.5 message baru daripada Claire Natasha buatkan aku mengerutkan dahi
Claire Natasha
Mell
Mell
Mell kau dekat mana ?
Mell cepatlah online
Kau buat apa tuu
Apa dia Claire ?
Sorry baru bukak handphone
SOKAY!!
WEHH 😌
Aku nak ajak kau pergi
party kawan aku malam
sabtu niKawan kau yang
mana satu?Tak nak lah,aku
busy 😶.Alaaaa Mell,kejap je 🥺
Kawan aku,Aina junior kita
dulu Sabtu ni birthday dia
tu dia suruh aku ajak kau tuSiapa je yang datang ?
Kawan dia lah,datang eh
Aku tunggu tau,
bye bye honey !Erghhh Claire aku belum
habis cakap lagiAku menutup semula handphone aku lalu menyambung semula kerja aku yang tergendala tadi.Mahu tak mahu aku kena juga pergi kalau Aina dah menjemput aku,nanti apa pula dia cakap kalau aku tak ikut.
Sebelum aku mematikan handphone aku tadi sempat aku meminta izin Daddy agar Daddy tidak memberi jawapan last minute
Fikiran aku melayang memikirkan message yang dihantar oleh Mirza Azfarel semalam.
" Jom pergi tengok wayang esok ?"
Message daripada Farel 1 hari yang lepas aku belum balas lagi.Aku tak tahu nak membalas apa tetapi aku perlu jugak menolak perlawaan daripada Farel tersebut kalau tidak matilah kalau Daddy mengetahui aku keluar dengan lelaki untuk tengok wayang.
Memang daripada kecil dia tidak pernah tengok wayang.Daddy nya memang tidak mengizinkan dia untuk keluar tengok wayang.
Kepala aku mula berdenyut denyut.Sejak akhir akhir ini kepala aku selalu sakit,dan sedikit demi sedikit memori lama semakin terpapar di ingatan ku.
Kepala ku yang sakit itu membuatkan aku pantas menuju ke dapur untuk minum air sejuk.
Selepas itu bahu aku ditepuk daripada belakang.Aku segera menoleh untuk melihat siapa gerangan nya.Aku tersenyum kecil cuba untuk mengusir riak wajah aku yang menahan kesakitan bila berhadapan dengan daddy.
" Daddy dah balik ? Daddy nak minum air coffee tak ?" soal aku lembut.Selepas itu Daddy segera menahan lengan aku apabila aku ingin berlalu mengambil gelas untuk membuat coffee untuk Daddy
YOU ARE READING
𝑪𝑨𝑹𝑴𝑬𝑳𝑳𝑰𝑨
RomanceCOMPLETE "Demi Allah,aku cintakan kau Carmellia Nazihah bt Wazif,aku tak akan sia sia kan kau.Aku betul betul dah jatuh cinta dekat kau.Itu je yang aku mampu katakan.Kau nak percaya aku bersyukur tetapi kalauu kau tak nak percaya terserah...take you...