9

253 11 0
                                    

Aku terkejut beruk apabila mendengar suara perempuan mula menjerit memanggil nama Farell.Aku cepat cepat keluar dari toilet lalu berlalu ke ruang tetamu

Aku menekup mulut aku bila aku nampak Irfan Nazill mula menolak tubuh Mirza Azfarell.Aku tak tahu apa yang Farell balas sebab aku berada di belakang.

Suasana di Party tersangatlah tegang disebabkan Mirza Azfarell dan Irfan Nazill.Entah apa yang menyebabkan party hari jadi Aina ini menjadi party untuk bertumbuk.

Mirza Azfarel lagi sekali menumbuk bertalu talu perut Irfan Nazill.Aku yang berada di belakang sekali hanya mampu berdiam diri.Aku tak ada hak nak menghentikan pergaduhan tersebut.

Darah yang terpecik dari mulut Irfan Nazill itu membuatkan aku gusar,aku takut jika Irfan teruk dipukul oleh Farell.

Dia harus mengakui yang dia pernah menyukai Irfan.Dia hanya menyukai Irfan dari segi layanan baik daripada Irfan sewaktu di Sekolah.Tidak lebih.Bila Irfan dekat dengan Claire dia sedikit cemburu,cemburu apabila dia tidak dapat merasai layanan baik daripada Irfan.

Tanpa aku sedar kaki aku datang mendekat kepada Mirza Azfarell.

Aku menarik tangan nya agar berhenti memukul Irfan Nazill.Aku nampak Farell sedikit akur dan mengikuti aku dari belakang.Aku lega sedikit apabila Claire mula membawa tubuh Irfan selepas kami berdua keluar dari rumah Aina tersebut.

Sempat aku meminta maaf kepada Aina bagi pihak Mirza Azfarell.

" Kenapa Farell ? Kau selalu buat masalah Farell please la stop,aku tak suka lah tengok kau pukul orang " Aku mula bersuara.Aku benci perangai nya seperti budak budak yang tiada akal

" I can't hold my temper,aku geram! Aku geram bila dia nak ambik hak aku! " sekarang aku pula ditengking nya.Aku mengeleng perlahan

" Kawal emosi kau Farell,kalau tak orang akan benci kau " balas aku senada

Aku mula menapak menuju ke bus stop untuk balik ke rumah lebih awal.Aku tak nak naik kereta Mirza Azfarell dalam keadaan dingin seperti itu.

Jujur aku cakap kan aku sedikit takut apabila Farell mula berubah menjadi garang.Tidak seperti dia.Dia yang lembut,di Fun Fair seminggu yang lepas.Penakut! Sweet! Baik!

Tidak lama kemudian aku merasakan badan aku dipeluk dari belakang.Aku mengeraskan badan aku.Aku perlahan lahan melepaskan tautan tersebut

Aku mahu menapak lagi sekali tetapi tergendala saat aku mendengar apa yang dikatakan oleh Mirza Azfarell

" Hmmm Miya " panggilan daripada Farell buatkan aku tersentak.

Miya ? bukan kan Miya ialah BFF nya ?

" Tunggu Miya " panggil Farell lagi membuatkan aku segera berpaling

" Farell kau okay tak ?" Soal aku bila dia menangis teresak esak.Farell terduduk di atas jalan tar tersebut.Aku pantas mendekati nya

" Aku cuba Mell,aku cuba sukakan kau and lupakan dia.Tapi aku tak dapat aku rindu sangat dekat arwah Miya "

" Farell jangan lah nangis,tak baik la nangis malam malam ni " ujar aku lembut.Aku duduk disampingnya.Aku cuba memujuk lelaki buat kali pertama

" Nanti aku call Ariana untuk pujuk kau.Nak ?" Soal aku lagi.Pantas Mirza Azfarell mengesat air matanya lalu menjeling aku.

Aku ketawa kecil.

" Gurau je,lagipun dia betul betul sukakan kau.Apa salahnya " balas aku lagi

" I think i'm in love " Mirza Azfarell memandang aku lalu merenung aku.Aku hanya memandang dia sekejap laku melihat suasana sunyi sepi di hadapan aku.Damai je !

𝑪𝑨𝑹𝑴𝑬𝑳𝑳𝑰𝑨Where stories live. Discover now