💊 Marry Me! 💊

549 59 15
                                    

Chaeyoung pov

Dah seminggu dah hubungan aku dengan jimin rapat. And hubungan kami terbongkar oleh kawan2 jimin termasuklah namjoon. Cam ne boleh tau?.

The answer is dorang nampak aku dengan jimin berpeluk. Aku tak tau pulak kawan2 dia yang lain ada kat yayasan ni masa tu.

Aku cuma termenung memandang luar tingkap. Aku janji kat jimin yang aku akan bahagia kan dia selagi aku masih hidup.

Aku pon nak rasa bahagia sebelum aku tinggalkan dunia. Tapi.... apa jadi dengan jimin kalau aku dah takde. Adakah aku akan buat dia terseksa?

" Bahhhhh ". Punya sedap aku mengelamun seseorang mencuit pinggang aku. Siapa lagi kalau bukan jimin.

" Hish awak ni. Terkejut saya! ". Aku memukul bahu jimin perlahan.

Aku kembali memandang di luar tingkap. Jimin memeluk aku dari belakang.

" Termenung apa tu ". Kata jimin sambil bermain dengan jari aku.

" Nothing ". Jawab aku sambil tersenyum.

Tiba2 jimin menyarungkan cincin di jari aku. Aku terkejut dan terus memandang jimin.

" Will you marry me park chaeyoung". Kata jimin tersenyum.

Airmata aku terus keluar. Apa aku nak buat ni. Aku tak nak jimin menderita masa aku tak de.

Tapi dalam masa yang sama aku tak nak kecewakan dia. Aku sayang dan cintakan lelaki di depan ini.

' Bahagia kan dia selagi aku masih hidup '.

Aku memandang nya dengan senyuman. " Yes I will ".

Skip malam...

Walaupon dah pukul sebelas malam aku masih tak boleh tidur. Aku merasakan ada cecair mengalir dihidung aku.

Aku lantas masuk ke dalam bilik air. Aku membasuh hidung aku dengan air di sink. Selepas membasuh hidung aku aku mengelap dengan tisu.

Kemudian aku memandang cermin di bilik air itu. Aku melihat diri aku. Aku memegang wajah aku sendiri dan aku menangis.

Kepala aku sedikit pening. Aku terduduk di lantai bilik air itu dan kepala aku bersandar di dinding bilik air itu.

" Please give me time to feel happy with him before you take me hiks.. hiks.. hiks  I'm beg ".

Aku mengambil phone aku yang berada di dalam poket baju. Aku mencari contact eomma aku dan terus menekan contact itu.

" Eomma chae nak minta restu untuk kahwin boleh ". Dengan suara yang masih serak kerana menangis tadi aku call eomma aku.

To be continue...

[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸWhere stories live. Discover now