💊 Faint 💊

502 60 5
                                    

Seokjin mengeluh perlahan melihat jimin yang terbaring di atas katil di hospital.

" Jimin..jimin..jimin ". Yoongi menggeleng kecil. Yoongi tahu jika kawannya ini sedih sampai dia boleh jatuh sakit.

" Sayangnya dia ngan chaeyoung sampai dia sendiri boleh sakit ". Kata hoseok sambil mengusap kepala jimin.

Mereka sangat risau ajan keadaan kawanya. Dia sanggup berfikir pasal isterinya sampai dia sakit.

Jungkook masih dengan telephone nya untuk membuat panggilan kepada namjoon.

" Yeobsaeyo! Kenapa kook "

Masing2 memandang jungkook apabila panggilan diangkat. Mereka boleh dengar kerana jungkook memasang speaker.

" Hyung... jimin pengsan "

" Mwo!! camne dia boleh pengsan?! "

" Dia sedih sangat sebab kanser chaeyoung "

" Huh! Kalau dia dah sampai pengsan cam ni macam mana aku nak bagitahu dia ni "

" Bagitahu apa? "

" Aku rasa kanser chaeyoung dah masuk tahap 4 "

" Kesian pulak aku kat dia. Takpe nanti kitorang try cakap ngan dia ".

" Besok chaeyoung kena datang sini balik. Aku nak check dia punya kanser tu "

" Ouh, okay bye hyung "

Lima minit kemudian panggilan sudah ditutup. Jungkook memandang hyung2 nya.

" Camne kita nak bagitahu dia ni? ". Kata jungkook resah.

Semua cuma menggeleng tanda tidak tahu.

" Nak aku call chaeyoung ke kata jimin pengsan. Lagipon dah nak pukul 12 malam ni. Mesti isteri dia risau ". Taehyung mengeluarkan telephone dari poket nya.

" No. Isteri dia lagi risau nanti. Dah lah isteri dia sakit ". Jin dengan cepat membantah kerana risau jika chaeyoung juga akan pengsan.

Tak lama kemudian jimin bangun dari pembaringan nya. Dia memegang kepala nya yang sakit.

" Pukul brape dah ni? " Tanya jimin sambil memandang kawan2 nya.

" 9: 20 malam ". Kata lelaki yang bernama min yoongi.

" Thank you sebab tolong baringkan aku kat katil ni. Aku kena balik chaeyoung tengah sakit ".

Jimin bangun dari katil dan ingin bergegas keluar dari bilik tu. Dalam fikiran nya hanya chaeyoung sahaja dia sungguh risau akan isteri nya.

Tapi belum sempat dia keluar jungkook menahan nya. Jimin menoleh kearah jungkook.

" Hyung aku nak cakap something dengan kau pasal chaeyoung ". Jungkook menatap hyung nya dengan muka serba salah.

" Kenapa dengan dia! ". Jimin menggoncang badan jungkook.

" Namjoon hyung kata kanser dia dah-- "

" Tahap 4 ". Sambung jimin. Dia dah agak mesti pasal itu.

" N-nae ". Jungkook mengangguk perlahan. Seokjin,hoseok,yoongi dan taehyung hanya menunduk.

Jimin tersenyum tawar. Dia memang sudah tahu itu. Jangan pelik kenapa dia tahu dia juga doktor.

" And besok kau kena bawak dia pergi sana ". Sambung jungkook sambil menepuk bahu jimin.

" Thanks. Aku memang dah rancang nak bawak dia pergi situ besok. Aku balik dulu ". Jimin menunduk sebelum keluar dari bilik itu.

• • •

Chaeyoung ulang alik di ruang tamu menunggu kepulangan suaminya. Jimin sudah kata bahawa dia habis bertugas pada pukul lapan tapi sampai sekarang suaminya masih belum balik walaupon sudah dekat pukul sepuluh malam.

Walaupon dia masih sakit dia masih mahu menyambut kepulangan suaminya itu.

Beberapa minit kemudian kedengaran enjin kereta dimatikan di depan rumah. Lantas chaeyoung pergi ke arah pintu.

" Jimin-aa ". Chaeyoung terus memeluk jimin dengan erat.

" Mian sebab balik lewat " . Jimin memandang isterinya.

Chaeyoung menarik jimin masuk ke dalam rumah. Dia memegang pipi jimin.

" Are you okay? ". Soal chaeyoung kepada jimin.

Jimin tidak ingin isteri nya tahu bahawa tadi dia pengsan. Jimin kembali menarik chaeyoung ke dalam pelukan. Dia mencium pipi chaeyoung.

" Besok kita pergi Busan tau ". Kata jimin didalam pelukan.

" Nae "

To be continue...

Hi emm besok author tak tau lagi author update atau tak. Author nak update lagi satu cerita kalau sempat author update. 💊 20 Days 💊 cuba teka kenapa chapter sterusnya nama tu 👆.

[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸWhere stories live. Discover now